Spartling af gipsvæg, synlig papirstrimmel, hvad gør jeg?

Hej
Spartling af gipsvægge igen igen.
Problemet er at papirstrimlen er synlig efter den er sat i.

Jeg har puttet spartel i revnen der er lavet til det
Så har jeg trykket papirstrimlen fast i spatelmassen.
Så har jeg kørt en spartel, der ikke er bredere end sporet, ned over papiret fra loft til gulv og presset overskydende spartelmasse ud.
Hernæst har jeg med en bred spartel lagt et lag masse mere ovenpå.

Men strimlen af papir er synlig(??) Jeg synes på ingen måde jeg har kunnet presse den mere ind i den fals der er lavet til det.
Skal man bare spartle udenpå en masse gange? Er bange for der kommer en bule.

Nogen erfaringer?

Kasper

ps. Har indtil videre kun spartlet én gang under strimlen og én gang over.
Hej Spartling af gipsvægge igen igen. Problemet... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Janus007: Alt er altid perfekt, når man selv skal sige det

Men ud over det, så refere jeg blot til gældende regler i den professionelle branche. Hvordan den pågældene
person så vælger at gøre, er op til ham selv. Og ja, selvfølgelig bruges girafsliberen til "finpudsning", hvilket nu nok kan lade sig gøre, hvis man kan finde ud af at betjene den.

Peter Brandt: Selvfølgelig skal du fylde samlingerne op først til en hvis grad.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jamen så fylder jeg dem bare op til en vis grad Jacko. Jeg plejer nu at fylde dem heelt op. Sådan heelt perfekt du ved.
OK. Tror jeg forstår hvad du mener .

Hilsen Peter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Orla Nautrup på 18 apr 2013 14:39

Prøv at fjerne bulerne og læg evt. en ny strimmel hvis det skønnes nødvendigt, og spartel så pladerne (gerne en fuldspartling)

Mener at have læst fornylig at nye gipsplader altid skal fuldspartles ( ny regel ) men det er måske forkert ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja EISOE. Du kan jo prøve at læse det link Jacko henviser til lidt længere oppe. Om man altid vil være regelret kommer til dels an på situationen vover jeg at mene.

Synes selv jeg har opnået smukke resultater med en omhyggelig spartling af samlingerne, men alt andet lige, mener jeg stadig det kommer lidt an på situationen. Men kan selvfølgelig vælge altid at fuldspartle uden hensyn til om det er en fabrikshals-væg på 1000 kvadratmeter eller om det er væggene i en patriciervillas stuer.
Hvad hjælper det at fuldspartle når man alligevel sliber ned igen til papiret?

Den regel er kun opfundet for at komme de "lidt for hurtige/ smarte" til livs tror jeg


Nu ligger det sådan at jeg er GDS og mit resultat er langt bedre end hvad en proffesionel kan udføre til prisen. Håndværkere har i dag alt alt for travlt og afleverer ofte noget som en kritisk GDS'er sagtens kan se er noget hø.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, en GDS er altid bedre end en professionel.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hih! Ja hvis du sliber ned til papiret igen efter alt det arbejde med at fuldspartle, kan jeg godt forstå du har droppet dette overflødige led.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også