Dyrt tilbud på vinduer fra Idealcombi og tømrerarbejde

Hej,

Har fået et relativt dyrt tilbud på vinduer og terrassedøre samt tømrerarbejde i forbindelse hermed, som jeg er nødt til at få "trykprøvet " herinde. Er det bare mig, eller er det et vanvittigt højt bud??

Det drejer sig om 4 elementer:

Vindue i gavl ved trappe, udskiftes til topstyret vindue med børnesikret paskvilgreb. 60x60

Vindue i stue mod terrasse, udskiftes til topstyret vindue med paskvilgreb med cylinder. 100x100

Dobbelt dør i stue mod terrasse udskiftes til enkelt terrassedør med fast sideparti med et glas.

Dobbelt dør i køkken, udskiftes til ny dobbelt terrassedør med et glas.

Alle nye elementer leveres fra Idealcombi som træ/alu elementer, model Frame.

Indvendigt lukkes med en hvidmalet 5mm. liste omkring elementer samt en hvid elastisk-fuge.

 Udvendigt stoppes der med isolering og der lukkes med bagstop og elastisk-fuge.

Alle elementer leveres hvide indvendigt og mørkegrønne udvendigt.

Alle elementer leveres med lavenergi glas.

Døre leveres med greb/cylinder, inde/ude.

Vinduer leveres med ventil.

Alle elementer leveres med sikkerhedsslutblik.
Der er ikke indikeret, hvor mange timer, der er sat af. Det har jeg bedt om at få udspecificeret.
Prisen er sat til 55.400 kr inkl moms.

Delt op i elementer, kan det gøres laaangt billigere, hvis jeg finder en leverandør af elementerne på nettet, og så får det lavet af en tømrer. Er godt klar over, at kvaliteten måske ikke er den samme. Men prisforskellen er x2.

Er det Idealcombi elementer, der presser prisen tror I, eller er er det tømreren og hans dyre timer og "fedt" på elementerne??

Eller er det bare mig, der havde en hel forkert illusion om, hvad det skal koste...:-)

Hej, Har fået et relativt dyrt tilbud på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rationel er noget skrammel, så hellere outline eller KPK vinduer.
Boso nu får vi at se når priserne kommer på vinduerne. Der er valgt træ vinduer.
Om momsen mangler er det en difference på 3125,- , som er betydeligt billigere i sidste ende.

Men skal lige sige jeg har aldrig bundet mig op på priserne af vinduer, da det er mildest talt umuligt.
Det er op til en selv hvor meget avance man vil have.

Er også helt enig med kalouda om jeg ikke vil anbefale rationel vinduer, da det er virkelig ringe kvalitet.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Hej

I gamle dage da jeg var tømrermester var udgangspunktet 4 timer pr element + vinduer+ div. materialer/udgifter

Der skulle så reguleres lidt til evt stillads, tilsætninger indvendigt, store eller små elementer m.m. men typisk landede man på godt 4 timer på et almindeligt parcelhus.

Lad nu være med at jagte rundt efter den absulut billigste tømrer, men vælg ud fra kvalitet/rygte/omdømme.

Som Lunoe skriver kan det være rigtig træls med forespørgsler, som man næsten på forhånd kan afskrive at få arbejdet på, da der næste altid er en "idiot" der vil udføre det billigere.

At tale om vinduesfabrikater er næsten som at starte en religionskrig, men jeg har solgt mange Velfac uden de store problemer.

Husk at se på U-værdien på både ruden og det samlede element da lavenergiruder ikke bare er lavenergiruder men godt gan svinge 30 - 50 % i varmetab på det samme element, og ud over varmebesparelsen, er der også en væsentlig bedre komfort ved en lavere U-værdi.
Tak for valide indspark - Det er virkelig oplysende:-)
Det er nogenlunde det samme som i dag Orla, hvad tid angår pr. element.

Og kan kun give Orla ret, kig på både kvalitet og pris, når du leder efter en håndværker, alt for billigt betyder jo også tit lav kvalitet, både på udført arbejde, og ikke mindst partier.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis