Montering af gipskanter


Jeg har købt nogle gipskanter til beskyttelse af udvendige hjørner. Men er lidt i tvivl om hvordan jeg nemmeste monterer dem.

Det er den model hvor selve hjørneprofilen er i PVC, og så er der monteret en slags net på profilen, så beskyttelseskanten måler 100x50 mm.

Jeg tænker om den bare skal limes på, men med hvilken lim? Eller klasken ind i noget spartel?

Hvad tænker i?
Skal jeg smide billede op af dimsen ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan fint lime dem fast med spartel, eller evt. noget sætlim. Sidstnævnte "bider" ret hurtigt så du kan komme videre med projektet. Nogle hjørneprofiler har en selvklæbende tape, men du skriver ikke hvilken producent det er...

Jeg kender ikke producenten, de er købt i Bauhaus.

Hvad er sætlim for noget ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sætlim er noget forholdsvis hurtigttørrende lim der påføres med en fugepistol og ligeledes kan fås i Bauhaus

Jeg har ikke selv prøvet hjørnebeskyttere i plast, men kun dem i stål. De slås normalt fast med et specialværktøj til en mindre formue, eller man kan lime dem fast.
Dem i stål vil jeg anbefale at banke på, det giver klart bedste resultat.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Skrevet af Lunoe på 17 apr 2013 11:10
Dem i stål vil jeg anbefale at banke på, det giver klart bedste resultat.

Helt enig, men hvis det bare drejer sig nogle enkelt stykker og man ikke kan låne sig frem til en clinch-on så er det nok mere tilfredsstillende at lime dem end at ofre de 600 kr. sådan en dims koster
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Man må aldrig gå ned på godt værktøj hehe, det er selvfølgelig at stikke fingeren i jorden og vurdere om man skal lave mange meter eller ej

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Hvorfor ikke bare sætte dem i spartel, de skal jo spartles alligevel...
Mange tak for alle jeres svar

Det mest nærliggende er jo bare at sætte dem i spartel. Men holder det lige så godt ?
Det holder fint både med spartel og lim. Du spartler jo alligevel det hele over bagefter. Med clinch-on bliver de jo også kun slået fast for hver 20 cm eller sådan noget - i sidste ende er det spartlen der holder det hele sammen. Og det holder til lidt af hvert
Det er vist afgjort så

Skidtet bliver spartlet fast.

Mange tak for hurtig og kvalificeret hjælp, som altid her på forum
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også