Materialevalg til højbede

Hejsa

Jeg overvejer at opbygge et par højbede i vores baghave, men da vi på sigt skal have lagt fliser i samme område, så skal det ikke være af dyreste model :-)

Kan se at imprægneret brædder ikke er sagen. Har overvejet terrassebrædder af sibirisk lærk, som disse:
http://eshop.silvan.dk/vare/sibiris...sebraedder

Vil det kunne lade sig gøre?

Lasse

/Lasse

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er et godt valg, men læg en membran af ukrudts dug imellem træet og jorden.
Super, tak for det hurtige svar, så er valget af materialer valgt.

Vil du ligge ukrudtsdugen under hele højbedet således det egentligt er brædderne der holder det på plads?

/Lasse

Joh - nu vil jeg mene at terrassebrædder er at skyde over målet i dette tilfælde.
De har været gennem et maskinsnedkeri for at få facon og størrelse til formålet.
Køb ganske almindelige lærkebrædder i din tømmerhandel.
Og lav nogle adskillelser mellen de forskellige vækster. Nogle kan brede sig på foruroligende vis. Vi havde timian et sted, med adskillelser, men ikke gode nok i bunden, og nu, to år efter er der timian overalt.

mvh

varmetossen

Du skal ikke have ukrudtsdugen under bedet, men på siderne- mellem træ og jord.
På den anden side set, så har mine højbede af lærk nu holdt i 11 år uden ukrudsdug. Jeg smurte træet med lindolie inden jeg samlede det.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tak for de gode råd.

Jeg vil smutte i Silvan og se om de har almindelige lærkebrædder, hvis ikke så bliver det de terrassebrædder i lærk.

/Lasse

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også