50-100mm gulvisolering i garage?

Hej, jeg er så småt i gang med at bygge en 48m2 garage, sombliver isoleret i vægge og tag og jeg overvejer at smide lidt i gulvet også. Men kan det overhovedet betale sig at smide 50 eller 100mm isolering i gulvet? Eller skal man op over 200mm før det giver lidt?

Det er ikk så meget for at holde på varmen, men mere, at det ikk føles som is at lægge på, når jeg skal ned under Dodgen og arbejde...


Hilsen Lars Jørgensen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg tror at selvom du evt puttede 200 mm i gulvet ville det føles koldt.
Kan godt være at hvis du holder garagen opvarmet hele tiden at du kan få 
gulvet til at føles varmt men så skal du nok osse have meget isolering i.
Jorden er ca 8 grader og det vil dit gulv nok osse være med mindre du
laver gulvarme.
Jeg bygger selv en garage på 108 m2 og der kammer ingen isolering
i gulvet for når resten isoleres kan varmen fra jorden holde garagen
frostfri på nær hvis det bliver meget koldt længe.

Hilsen Jan
Faktisk en pointe med "jordvarmen"! Jeg har ikk råd til isolering i gulvet, så hvis det skal I, så skal jeg droppe min solventilator, som jeg både affugter og varmer op. Det lyder jo som et dårligt bytte så.

Opvarmning kommer til at foregå med gasovn og senere et oliefyr, når jeg får fremskaffet et. Og så skal solventilatoren holde fugten nede og frosten ude sammen med "jordvarmen". Lyder det ikk som den bedste løsning? Og så droppe gulvisolering?


Hilsen Lars Jørgensen
Det er da bedre at smide noget i nu og så vente med solventilatoren til der er penge til det. Det er trods alt nemmere at lave efterfølgende end isolering i guvlet.
Hej 

Min holdning er at hvis det kun er varmet op ind i mellem er 
det smartere at bruge varmen fra jorden til at holde det frostfrit.
Er jo lidt som at have gulvvarme så jeg ser ingen grund til at 
isolere. Mener faktisk det er at skyde sig selv i foden at isolere
gulvet. Er jo heller ikke den vej varmen fiser ud, man vil få
mere ud af at bruge pengene på at isolere alle andre steder
en gulvet.


Hilsen Jan
Annonce
Jeg ville nok smide isolering og en fugtspærre i. Du skal i hvert fald ikke støbe direkte på jorden for at spare de sidste håndører på isolering. Måske gulvet ikke kommer til at føles direkte varmt, men opstigende fugt fra undergrunden er ikke lækkert at kravle rundt på.

Husk at de første 50 mm isolering giver mere end de næste 50 mm. Havde det været min egen garage, havde jeg smidt 100 mm i gulvet sammen med fugtspærre.
Jeg har et isoleret hobbyrum med 275 mm flamingo i betongulvet , det føles stadigvæk koldt.
I min garage er betongulvet uisoleret, det føles ikke væsentlig koldere.


Jeg tror det vigtigste er fugtspære og kabilær brydende lag under betongen.
Jeg tror, jeg nøjes med fugtspærre i. Det vigtigste for mig er at holde fugten ude. Så fugtspærrer og solventilator må være godt nok. Resten bliver isoleret og så kan jeg nemt varme det op med en gasovn eller to...


Hilsen Lars Jørgensen
ostman: helt sikkert smid isolering i gulvet, 150mm eps koster omkring 55 kr på m2 +moms

og ikke alene isolere det (og du kommer aldrig senere til at fortryde ikke at have gjort det) men det fungere også som kapillarbrydendelag..

det rigtigt at det ikke er der største delen af varmen pisser ud, men det er stadigvæk ca. 15%
og vil da også mene at når du engang skal sælge det vil være en fordel at kunne sige dækket er isoleret, jeg ville da ønske min garage bare havde 150 mm eps i gulvet. ...


ostman: helt sikkert smid isolering i gulvet, 150mm eps koster omkring 55 kr på m2 +moms

og ikke alene isolere det (og du kommer aldrig senere til at fortryde ikke at have gjort det) men det fungere også som kapillarbrydendelag..

det rigtigt at det ikke er der største delen af varmen pisser ud, men det er stadigvæk ca. 15%
og vil da også mene at når du engang skal sælge det vil være en fordel at kunne sige dækket er isoleret, jeg ville da ønske min garage bare havde 150 mm eps i gulvet. ...





Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis