50-100mm gulvisolering i garage?

Hej, jeg er så småt i gang med at bygge en 48m2 garage, sombliver isoleret i vægge og tag og jeg overvejer at smide lidt i gulvet også. Men kan det overhovedet betale sig at smide 50 eller 100mm isolering i gulvet? Eller skal man op over 200mm før det giver lidt?

Det er ikk så meget for at holde på varmen, men mere, at det ikk føles som is at lægge på, når jeg skal ned under Dodgen og arbejde...


Hilsen Lars Jørgensen
Hej, jeg er så småt i gang med at bygge en 48m2... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sorry for spam, min computer frøs lige
Skrevet af Arensbach på 15 apr 2013 22:08
.

det rigtigt at det ikke er der største delen af varmen pisser ud, men det er stadigvæk ca. 15%







Varmen ryger ikke ud gennem gulvet i en ikke opvarmet garage, hvis garagen er 3 grader og gulvet er f.eks 7 grader, så fungere gulvet som let opvarmning, hvis han isolere det, vil gulvet ikke fungere som let opvarmning...

En garage der skal være opvarmet en stor del af vinteren vil isolering være en god ide..
Skrevet af je__ns på 15 apr 2013 20:17
Jeg har et isoleret hobbyrum med 275 mm flamingo i betongulvet , det føles stadigvæk koldt.
I min garage er betongulvet uisoleret, det føles ikke væsentlig koldere.


Jeg tror det vigtigste er fugtspære og kabilær brydende lag under betongen.

kapilar brydende lag kan det være stabilgrus?,  ligger man så fugtspærre, kapilar brydene lag også beton, eller er det kapilar brydende lag, fugtspærre, beton?
Stabilgrus er ikke kapillarbrydende det skal være vasket grus (f.eks. 16/32 eller tilsvarende), Coated Leca, polystyren, støbebatts m.m.

Reglen er at det skal fylde 150 mm.

Der lægges normalt ikke fugtspærre i terrændæk.
Skrevet af Orla Nautrup på 05 maj 2013 23:47
Stabilgrus er ikke kapillarbrydende det skal være vasket grus (f.eks. 16/32 eller tilsvarende), Coated Leca, polystyren, støbebatts m.m.

Reglen er at det skal fylde 150 mm.

Der lægges normalt ikke fugtspærre i terrændæk.

okay, så hvis det skal være et ikke isolerende gulv så lægger man f.eks 200 mm vasket grus (f.eks. 16/32 eller tilsvarende) eller Coated Leca, også beton gulvet oven på??
Ja, men det er også en god ide med et kapillarbydende lag under isoleringen, hvis det skal være et isoleret gulv, da isoleringen får en bedre isoleringsevne, når den ikke bliver opfugtet af underlaget, men isoleringen kan dog også være kapillarbrydende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis