Aftræk til Emhætte - råd søges

Hej alle

Håber I kan hjælpe mig med lidt råd. Jeg har købt en Eico Firenze emhætte, som jeg skal have installeret aftræk på. Her er hvad jeg tænker. Emhætten er Ø152

Hullet til skorstenen sidder omkring 20 cm oppe og små 1 meter til højre, så jeg er ude i at slangen skal bukke 90 grader og så kan røret køre ind i væggen.

Min tanke var gøre som følger: 

Købe en flexslange som med et endestykke kan løbe fra emhætten og ud. Slangen spændes i hver ende med et metalbånd.

Da Flexslanger ikke er videre pæne, ville jeg købe et Ø160 vinkelrør samt metalrør, som så kører udenom. På den måde vil det blot være metalrøret man kan se, men samtidig slipper jeg også for besværet med at isolere metalrøret, da slangen inden i klarer den del.

Giver det mening at gøre det på denne måde? 

I mit hoved lyder det lettere at få isoleret med et flexrør som er lidt mere smidigt og så ellers bare gøre det kosmetisk pænt med et metalrør.

Al hjælp modtages med kyshånd.

På forhånd tak.

Casper

 Mvh

Casper

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skulle ikke være noget forkert i at gøre det på den måde, så for muga t se er det bare at komme i gang :-)

Skrevet af aap89 på 15 apr 2013 17:15
undgå flex hvis du kan og lav det i glatte rør der er rigtig meget modstand i flex


Tak for råd, hvor vigtigt er det at de glatte rør er isoleret? Tænker bare det kan kræve noget at tætne dem helt, så samlingerne ikke er lidt åbne. Mere hvor stort arbejde det er at lave med faste rør?

 Mvh

Casper

hvis det er i opvarmet rum ville jeg ikke isolrere røret
Ok tak - det er i et køkken, så det er opvarmet. Så vil du vil bare sætte rørene sammen uden videre, så længe de sidder sammen. Så ingen videre lim eller andet mellem samlingerne?

Der vil være 3 samlering, 90 graders rør, langt rør og samling ved væg.

 Mvh

Casper

Annonce
jo rørne skal limes sammen men det køber du sammen med rørne
Ok - tak for råd, jeg må prøve at høre i den lokale - de kan nok guide mig til nogle materialer

 Mvh

Casper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis