LK Fuga kontakter til gamle "bokse"

Jeg er i gang med at skifte stikkontakter rundt i huset og bl.a. installere nogle lysdæmpere hist og her. Alt sammen skiftes til LK Fuga koksgrå med softline sølv ramme. 
Jeg er dog løbet ind i et problem. Jeg har sådan nogle gamle stik hvor selve boksen stikket huses i er monteret på væggen og ikke fræset ind i væggen ligesom man normalt har det. Selve boksen er således udenpå væggen og synlig i en grå gammel farve. 

Jeg ville meget gerne skifte både stikket i boksen og boksen selv, men jeg kan ikke umiddelbart se at LK producerer sådanne bokse. 

Så hvad gør man i det her tilfælde? Køber man en elektriker der ændrer stikket så det kommer ind i væggen? Eller findes der måske malinger man kan købe der har præcis samme udseende som deres moderne rammer, således man blot kan male den gamle boks?

Ideer modtages med kyshånd.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe underlag til Fuga serien i din tømmerhandel eller hos el-installatøren. De findes i to grå nuancer og hvid. Skal du have samme farve som rammerne i sølv, bliver du nok nødt til at hugge en dåse ind i væggen, så afbryderen bliver planforsænket.

fase
Okay. Så er det nok en grå vi skal ud og købe.. der er nok ikke andet for.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har med held spraymalet et underlag...

Hvis du letsliber underlaget, med en skuresvamp, og affedter det med rensebenzin kan du sagtens spraymale det, du skal bare være lidt mere tålmodig end jeg var med opsætningen, så du ikke får ridser eller skader på det.

held og lykke 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kan se i en anden tråd at du er i gang med at fuldspartle dine vægge. Så ville jeg helt klart undersænke de dåser i muren når du alligevel er i gang.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@EISOE: Jeg er desværre ikke ved at fuldspartle netop den væg, da det er en murstensvæg. Ellers en fin ide.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Selv om du ikke skal fuldspartle væggen, kan du godt, hvis du er omhyggelig, hugge en indmuringsdåse ind i din blanke mur. Jeg går ud fra, at det er en blank mur, når du skriver murstensvæg.

fase
Men ville det ikke tælle som en ændring af en el-installation og derved noget en autoriseret elektriker skal ordne?

Mvh.
Michael Lind Mortensen

Når du nu spørger på den måde, skal jeg svare, jo det er autoriseret arbejde. Så tolk mit svar som du har lyst til. God arbejdslyst

fase
Hehe jeg må spørge hvad vores elektriker skal have for det.. det kan næppe være meget.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
du må gerne selv hugge hullet og montere indmuringsdåsen, men krejleren skal tilslutte det elektriske

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også