Letspartel - Dana Lim eller Dyrup?

Vi er pt. i gang med at fuldspartle en hel del vægge og bruger pt. Dana Lim Letspartel Grov til 1. lag (og evt 2. lag hvis det er meget ujævnt) og så Dana Lim Letspartel Medium Extra til sidste lag.
Jeg synes dog desværre produktet er rimelig dyrt i forhold til de konkurrende produkter på markedet (ca. 230-250 kr. pr. 10 liter). Så jeg leder efter lidt erfaringer med andre produkter.

Hvad med f.eks. Dyrups Letspartel produkter? De har også en Grov og en Medium og kan f.eks. købes på malbilligt.dk til noget færre penge (ca. 135 kr. pr. 10 liter så vidt jeg husker). 

Nogen der har nogle erfaringer at dele?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor har du dog købt det henne ?
Hos Onkel Harald koster Dana letspartel 169,00 kr. for 10 kg.
Jeg har selv brugt en der hedder Decora med 9 kg. for 88,00 kr.
Dyrups spartel er fin, så er den billigere ville jeg ikke holde mig tilbage.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at finde en anden forhandler, hvis det skal være Dana. Umiddelbart betaler du 2-3 gange for meget:
http://www.j-beckmann.dk/sider/tapetspartel.php

Jeg har selv brugt Yunik, som jeg synes er rigtig god at arbejde med.
Jeg tjekkede lige Dana Lim Letspartel Grov på pricerunner.com.. priserne ligger i området af godt 230 kr.. Jeg tror du tænker på Letspartel Medium håndværkeren.. Letspartel Medium Extra og Letspartel Grov er dyrere. Priserne som jeg har betalt er hos XL-Byg.
Siden du refererer til jenshøj virker lidt speciel, for priserne er langt under alle andre kilder.. Jeg er i tvivl om det reelt er en legitim side? Har du prøvet at handle med dem før?

@Koludabyg: Okay. Er der nogen betydelig forskel på den og Dana Lim varianten?


Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg har for nyligt fuldspartlet en del vægge i sommerhuset.

Brugte  først Danas letspartel Medium - fin at arbejde med.

Jeg prøvede så at købe XL-bygs egen - hedder Home letspartel medium - men til den halve pris ( 100 kr/10l ) Den er lige så fin at arbejde med og forbavsende meget magen til Danas  - tror det kommer ud af samme beholder men sælges under et andet navn.

Så resten blev med den.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af illio på 14 apr 2013 23:10
Siden du refererer til jenshøj virker lidt speciel, for priserne er langt under alle andre kilder.. Jeg er i tvivl om det reelt er en legitim side? Har du prøvet at handle med dem før? 


Jeg har handlet maling hos dem, og det kom fint med posten 2 dage efter... Jeg fik panelmaling til det halve af hvad den lokale Bygma skulle ha' inklusive fragt

Jeg tror det er malingbranchens svar på onkel Harald 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Siden du refererer til jenshøj virker lidt speciel, for priserne er langt under alle andre kilder.. Jeg er i tvivl om det reelt er en legitim side? Har du prøvet at handle med dem før?

Ja, jeg køber de fleste malervarer hos dem. Dog i deres butik og ikke webshop. Kan se der er lidt forskel i prisen i webshoppen, men det er muligvis bare en fejl. Synes at huske, at deres fragt er høj, men skal man bruge meget, er det jo hurtigt tjent hjem.
Okay spændende.. jeg må da lige tage et kig på den side igen så. Og ellers må jeg give et forsøg med Dyrup eller XL-Bygs Home serie.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Røverkøb har det vist til ca. samme pris (http://www.roeverkoeb.dk/kategorier/spartelmasse/spartelmasse-klar-til-brug.aspx).
Så mon ikke også XL kan sælge det væsentligt billigere, hvis du trykker dem lidt på maven.
Skrevet af illio på 15 apr 2013 09:25
Okay spændende.. jeg må da lige tage et kig på den side igen så. Og ellers må jeg give et forsøg med Dyrup eller XL-Bygs Home serie.
Jeg har brugt både Flügger, Dana, XL-home.

Jeg har ikke rigtig mærke forskel.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også