Er Polyfilla Husrep det rigtige produkt til opgaven?

Jeg har pillet to defekte fliser ned på mit badeværelse. Jeg skal sætte to nye op.

Da jeg pillede fliserne ned røg der en hel del løs puds med. Bagved den løse puds er der hård mur. Det kan ses her:



Efter dette billede blev taget har jeg fjernet alt det løse puds (og den gamle fliseklæb, der sad ovenpå. Nu er overfladen ren hård mur:



Udfordringen er, at inden jeg klæber nye fliser op, skal jeg have bygget muren op til samme niveau, som da pudsen sad på. Ellers kommer de nye fliser til at "synke ind" i væggen i forhold til de omkringsiddende fliser.

Jeg har tænkt mig at bruge Polyfilla Husrep til denne opgave. Er det det rigtige produkt at bruge? Generelt bruger jeg Polyfilla Husrep, når jeg skal fylde lidt dybere huller i mure o.l. Men jeg ved ikke, om der findes andre spartelmasseprodukter, som er bedre til denne opgave.

I øvrigt bliver det sikket p****svært for en amatør som mig at mure muren op til det rigtige niveau, så fliserne flugter med de omkringsiddende:-)

Her er en video, der illustrerer ovenstående - måske lidt nemmere at forstå:

https://www.dropbox.com/s/os4xo3b33ld6k5p/VIDEO0064_1.mp4

(jeg kan ikke finde ud af at lave klikbare links her i forummet, så I må kopiere linkteksten ind i en browser)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvilket produkt du skal bruge.
Men når du spartler/pudser så fyld lidt mindre på end nødvendigt for at komme ud til den gamle puds. Det sidste retter du op i fliseklæben, når du sætter fliserne op. Det er meget lettere er flyde lidt mere fliseklæb på, end det er at skulle fjerne pudsen igen. Man kan godt bruge fliseklæb i tykkelser på op til 5 mm - se på det produkt du bruger.

Er lidt svært at se, hvor tykt dit pudslag er, men en mulighed kunne måske være at "pudse" det op med fliseklæb.
Ellers ville det være oplagt at bruge vådrumsspartel evt med lidt fiberforstærkning i.
Husk det tørrer op hårdere end alm spartel, så hellere lidt for tyndt end tykt. Det sidste kan reguleres med fliseklæberen som anført herover.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Dybde kan evt. afrettes med et par lister som tilpasses så de passer i dybden i hullet, som så trækkes af på kanten af omrkingliggende fliser og spejlet, ligesom når man skifter et par fliser i grus.

Ellers ville jeg da bare trække en gang klæber på i bunden i et par mm og lade tørrer, også rette resten af i fliseklæberen under flisen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også