Undersænkningsbor størrelse XXL til skroggennemføringer

Hej,

Jeg har lige skåret og skruet alle de gamle skroggennemføringer af båden. De er undersænkede, og fejlede desværre ikke noget men ventilerne var helt færdige og ikke til at skrue af.
For nu at undgå al bøvlet med (galvanisk) tæring mv. har jeg investeret i nye TruDesign komposit ventiler og tilhørende gennemføringer.
Nu viser det sig desværre at kraven på de fine plast gennemføringer er lidt større end de gamle bronze ditto, så de rager en millimeter eller to ud.

Er der nogen der har et undersænkningsbor, størrelse XXL, som jeg kan låne? Eller hvor kan man købe et til rimelige penge? (jeg skal nok kun bruge det, den ene gang i livet)

De største gennemføringer er 1 1/4", så det skal være mindst 65 mm i diameter....

Sejlerhilsen
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal vel så være en plan undersænker?

Kunne det være en mulighed, at dreje lidt af kraverne på de nye?
Det skal være en alm. 45° undersænkning:


Bare lidt større end dem man bruger til træskruer
Der er ikke voldsomt meget gods i gennemføringerne, så jeg tror ikke jeg vil dreje noget af - så må de hellere stikke lidt ud. Det tager jo næppe to knob af farten.

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Jeg tror det vil være en farlig spøg med et alm. undersænkningsbor, det kunne let hugge i , og det vil også være svært at holde boremaskinen i samme position under processen. Det skulle ihvertfald være et mangeskærs, og det ville være kaput efter en tur i glasfiber.
Du kunne uden at svække noget, fase den nederste kant af, så så det da ikke så dramatisk ud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har fundet et værktøjsfirma der laver diamantbor mv.
De har også undersænkere til glasfiber.
Frygter lidt at prisen ikke 29,95 for sådan en diamantbesat platin fætter. Jeg må ringe til dem i morgen og få chokket....

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis