Ventilationsrør og maks. udbytte af emhætte

Hej Lav-det-selv’er

I forbindelse med opsætning af Thermex Preston 2 emhætte, ønsker jeg at få maks. udbytte af den. Jeg har derfor et par spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med.

Som det kan ses af billedet, så har jeg et problem da emhætten er født med ø150 og pladsen mellem loftet og overskabet kun er på 12 cm (markeret med rødt). Kanalens længde er på ca. 2,8 meter, og vil have 4 bøjninger på 90 grader.

Vil I anbefale at jeg bruger en flexslange på ø 150 mm hele vejen rundt, og som presses hvor pladsen er trængt.

Jeg kunne også overveje at bruge glatte plastikrør de steder hvor pladsen ikke er trængt, og flexslange hvor pladsen er trængt.

Jeg vil for god ordens skyld nævne at jeg absolut ikke ønsker at gå ned i størrelse, da det kan mindske effekten gevaldigt.

Jeg håber at I kan hjælpe.


Hej Lav-det-selv’er I forbindelse med opsætning... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan godt få overgange fra fladkanaler til runde rør, men fladkanal koster også en del jo...
Tak for jeres svar. De har været meget inspirerende og lærerige. Jeg har valgt at pille et par profilbrædder ned, så jeg kan få plads til et 150 mm ventilationsrør under loftet. Ventilationssystemet vil blive sammensat af glatte plastikrør med tre 90 graders bøjninger.
Er der nogen som ved hvor jeg kan købe monteringsclips til glatte plastikrør på 150 mm?
#10 Tusind tak for linket. Lol. Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det. Skraldgriner stadigvæk. Glæder mig til at besøge stedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis