Rense vandsystem med opvaskemaskinepulver?

Hej.

Ville man egentlig ikke bare kunne rense sin vandtank og vandsystem ved at putte en kopfuld opvaskemaskinepulver i tanken og lade det stå et par timer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjo men la vær med det.
Det pulver er til varmt vand og med mindre du laver et bål under din tank
så vil det ikke virke godt nok men gi en meget kedelig smag
så rens tanken manuelt evt med citronsyre på en klud
skyl grundigt og skift alle slanger
I stedet for at lave bål under tanken kunne man fylde varmt vand i tanken.....
Ja, og mon så ikke det ville blive lige så rent, som servicen hjemme i køkkenet?

(Fik i øvrigt sat gang i bålet, - er der for resten nogen der ved, hvordan man slukker brand i glasfiber? Nå, ja, og så har masten fået en underlig form, den blev pludselig blød og lagde sig ned over båden og broen, - betyder det noget? Kan man rette den ud ved at sætte et tov i hver ende, monteret på to biler, som kører i hver sin retning? Eller er det måske bedre at varme den op med en flammekaster og banke den på plads med bagenden af en flækøkse?)
Hej.
 Når du nu skal prøve det i den nye båd, tror jeg du skal fylde midlet i tanken og sejle en tur i frisk vind og rigtig få båden hugget og rullet godt igennem. Så får du en dynamisk påvirkning der vil gavne processen

mvh

varmetossen

Ok
Vil man ikke høre må man føle.
Du kan jo altid justere smagen af dit vand med nogle andre kemikalier
til sidst smager det sikkert af vand.
Annonce
Det er rigtigt. Skyllemiddel i rigelige mængder til skiv og skipper

mvh

varmetossen

Jeg tror nu ikke jeg ville eksperimentere for meget med vandet. Der findes da produkter der kan klare det til fornuftige penge:

http://www.campingudstyr.dk/tankrens-clean-a-tank-500-g/

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis