Ventilation på badeværelse

Hej alle



Jeg har brug for et råd vedr. ventilation på badeværelset. Vi har lige overtaget et hus, og der er en del overraskelser, feks ingen dampspærre i badeværelset. Jeg vil derfor lave dette og sætte nyt loft op. Nu kommer spørgsmålet.

den eksisterende ventilationsskakt sidder over håndvasken - modsatte side af brusekabinen, og jeg synes det er mere rigtigt at den sidder i brusekabinen. Kan man lave knæk på ventilationsrørene på loftet så man kan bruge den eksisterende "skorsten". Jeg har skummet undertag og vil helst ikke i gang med at løsne tagsten



Jeg har vedlagt en skitse, hvor vil det, efter jeres mening, være bedst at installere ventilatoren?

Hej alle Jeg har brug for et råd vedr.... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når det har regnet i en periode går du op på loftet og trykker med en finger i skummet. For du en våd finger eller der kommer en vand dråbe frem ved du at dit skum suger vand. Så sagt er det slet ikke sikkert der er et problem med dit tag.
Det kan være stedvist problemet opstår, da det efter mine oplysninger er den meget simple blandingsmetode, af de 2 komponenter der primært er problemet, så du kan have skumunderstrygning på en del af taget, der aldrig vil være fugtsugende, men resten kan pludselig blive det.
Det kan også være et skjult problem, hvis noget af skummet når ned og rører/indkapsler lægter o.l. da fugten så bliver ledt direkte ind i træet, og du opdager problemet for sent.

I det hele taget forstår jeg ikke at nogen køber et sådant hus uden at regne med et nyt tag indenfor meget kort tid, men der må være noget galt med systemet, og ejendomsmægleren er jo sælgers mand/kvinde, så vedkommende får man ingen oplysninger af i denne forbindelse.
Orla nautrup

Hvad nu hvis skummet holder 10 år endnu. Så er der da ingen grund til at skifte det. Men vil give dig ret i man skal ha økonomien til at kunne lægge nyt tag inden for en begrænset tidsperiode når man køber et hus med skum.

Det med at lægte suger lidt vand for jo ikke taget til at brase sammen dagen efter:-)
http://www.bolius.dk/alt-om/tag/artikel/de-vaerste-erfaringer-med-tage

- lidt om tegltage der er understrøget med PU-skum!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio

God tekst du har fundet.


TSE

Så er det jo op og tjekke to gange om året:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis