lav glat bund i skur

Hej

Jeg har et skur med støbt betongulv. Jeg har lige isoleret det, men det bliver ikke opvarmet.

Jeg er træt af alt det skidt der sætter sig i de meget små ujævnheder i betongulvet fordi det er ru. Så jeg kunne godt tænke mig, at lave det helt glat som man ser på nogle værksteder, så støv og jord er nemt at feje væk.

Jeg har ikke tænkt mig at polere / pudse betonen, men kan man ikke bare bruge feks.
LIP 210 gulvspartelmasse (selvnivellerende). Eller er det et helt andet produkt man skal buge? Jeg kunne godt tænke mig at gulvet var lyst.

Nogen råd eller forslag modtages meget gerne, da jeg er temmelig meget på bar bund her.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, tror faktisk det er epoxy jeg er ude efter.

Kan man blande epoxyen med maling, eller skal der først påføres epoxy, så tørre, og så til sidst males?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, tror faktisk det er epoxy jeg er ude efter.

Kan man blande epoxyen med maling, eller skal der først påføres epoxy, så tørre, og så til sidst males?
Ja, tror faktisk det er epoxy jeg er ude efter.

Kan man blande epoxyen med maling, eller skal der først påføres epoxy, så tørre, og så til sidst males?
Er det ikke nemmere at bruge epoxymaling i den farve du gerne vil have den? Eksempelvis http://biltema.dk/da/Byggeri/Maling-og-Fugemasse/Maling-indendors/Gulvmaling-tokomponent-36197/

Jeg tror ikke du får et bedre resultat af at blande tingene - tværtimod.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nu siger du skur........... hvad er der under betonen ??  epoxy lukker for fugt, så hvis du ikke har fugtspær under betonen så tror jeg ikke det er det smarteste !!

i øvrigt bliver gulvet ikke glat alene med epoxy hvis det er meget ru !!  først spartle gulvet og så epoxy
MEN man kan få gulvmalig som gør gulvet "glat" og som ikke er epoxy  (Flugger har noget) og det er så også lidt mere sundt at indånde under påføring ;-)

før og efter med den gulvmaling (ikke epoxy) fra Flugger (man kan sikkert få lign fra andre mærker)
Før behandling
Efter behandling

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Alt efter skurets størrelse er det nu ikke nogen stor sag at slibe den værste ruhed bort.

Ned på knæ og gå igang med en skuresten eller kopsten eller bid haveflise - et par timer! :o)

Huset er 3 måneder gammelt og det samme er skuret. Skuret ligger i forlængelse af huset og er en del af carporten. Skuret er isoleret ligesom huset, der er bare ikke gulvvarme derude. Så går stærk ud fra, at der er fugtspærrer.

Skuret er ca. 10 kvm. Gulvet er ujævnt som sådan, der er bare en masse naturlige meget små huller overalt i betonen hvor der sætter sig støv og jord.

Nogen der kender til det maling Seti nævner? Og er det nok bare at male det efter en god omgang rengøring / grunder?
var lige ude og kigge i garagen for at se om der var lidt tilbage fra den gang og fandt en rest
det er denne her maling som jeg brugte
http://flugger.dk/Maling/Indendoers/Gulve/Flurethan_gulvmaling%28FLURET%20MAL%29.aspx

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Skrevet af Seti på 12 apr 2013 09:43
nu siger du skur........... hvad er der under betonen ??  epoxy lukker for fugt, så hvis du ikke har fugtspær under betonen så tror jeg ikke det er det smarteste !!

i øvrigt bliver gulvet ikke glat alene med epoxy hvis det er meget ru !!  først spartle gulvet og så epoxy
MEN man kan få gulvmalig som gør gulvet "glat" og som ikke er epoxy  (Flugger har noget) og det er så også lidt mere sundt at indånde under påføring ;-)

før og efter med den gulvmaling (ikke epoxy) fra Flugger (man kan sikkert få lign fra andre mærker)
Før behandling
Efter behandling

Den flügger gulvmaling du henviser til er da så vidt jeg kan se også diffusionstæt, så om du bruger den eller epoxy er for så vidt lige meget hvis man ikke har taget højde for opstigende fugt. Den fra flügger er faktisk mere usund at indånde (sikker på grund af nogle isocyanater), da den har MAL kode 1-2. Til gengæld skal du ikke bade i epoxy, da den typisk har MAL kode 0-5.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også