Gammel radio

Hej

Findes der nogen i danmark som kan reparerer gamle antikke radioer mm?

mvh
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.

René
Skrevet af ALB69 på 11 apr 2013 18:58
Ja.

René

Jamen der sidder virkelig stadig folk der kan lave den slags, spørgsmålet er at finde dem.
Der er spørgeren nok nød til at anoncere i et dagblad over et par gange for at finde en reparatør, og er radioen så det værd. Set i forhold til at de analoge signaler snart høre fortiden til.

Hej.
Nu vi er ude og more os: Vile, jeg har i en gammel tråd set du undsiger HI-FI og leve MP3. Her er et udsnit af "spillestedet", og jeg lover, at her slipper ikke en tone ud fra MP3. Vi har ca 1000 78'ere der er værd at høre på, 3000 i det hele, og 1,5 m LP'er.
(det gør sig bedre i dæmpet belysning)

mvh


 varmetossen

Annonce
Har jeg undsagt Hi-Fi og hyldet Mp3??

Så må jeg vist have haft en mindre hjerneblødning den dag jeg skrev det.
Medmindre det var ironisk ment. 

Fin pladesamling, du har.
Der kommer jeg til kort. Jeg har vistnok kun omkring 2000 78'ere.
Nogle af dem skal nu afspilles ved 80 omdr. 

Biografsædet ser også godt ud. Ligner nogle, jeg havde engang. 

Hov, de gamle primus'er og blæselamper ser også godt ud.
Dem har jeg heller ikke lige så mange af!


Hej.
Vile: Det med de 80 omdr. var vist kun et vildskud for tilpasning til noget mere moderne og strømlinet. Mindes ikke at have set en grammofon med angivelse af dette.

Nu jeg tænker over det kender jeg ikke historien bag, at det lige blev 78 omdr. der vandt markedet. Måske nogle kan oplyse, a.la. den gamle historie om jernbaneskinnernes afstand

I "hulen" kommer der 4 sammenhængende biografstole mere, efter maling og ombetræk.

Primusserne skyldes primært at konen kom ind i ægteskabet som medlem af Dansk Primus Union, og så er der samlet lidt op undervejs, og de viste er kun toppen.
Vi har altid kokkereret på primus i alle vore ferier, og det går sjældent ubemærket hen.

Har overvejet at ændre min signatur til:  "Samler uden speciale" 

Og vi har holdt sølvbryllup, så det går nok!!

mvh

 varmetossen

Hej.
Kan ske, alt efter erfaring, at der sker en omdøbning til  "bulen" 

mvh

 varmetossen

Man kan da kun lave ordentlig camping mad på en primus, har selv et lille udvalg også de nyere i rustfrit stål til maritimt brug. Der har jeg en i båden, den har også den fordel at den kan bruges til at varme kahytten op med på kolde dage, uden at det koster en formue.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også