Komfur og opvaskemaskine på samme sikringsgruppe?

Hej.

Jeg skal til at lave nyt køkken, og jeg ville høre om en opvaskemaskine skal have en sikringgruppe for sig selv, eller om man kan smide den på samme gruppe som komfuret (3 faset, 16 amp)?

Med venlig hilsen
Stefan


Hej. Jeg skal til at lave nyt køkken, og jeg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange nyere ovne og kogesektioner der har meget høj tilslutningseffekt, især induktionsplader.

Jeg har her data fra et Bosch sæt: Ovn: 11.400 Watt, Induktionsplade: 7.600 Watt, 3x 400V 16A.

Jeg har tallene fra deres hjemmeside, med de forbrug må man håbe at man ikke bruger alle funktioner samtidig, så vil siktingerne ikke holde ret længe
Skrevet af EISOE på 11 apr 2013 19:12

Og hvad begrunder du så det med ?

De fleste er mærket med 10A forsikring. Desuden sidder der stikprop på, som skal tilsluttes i stikkontakt, som også max må forsikres med dette. Og en tilledning på en opvasker er 3x0,75 , som max må forsikres med 13A.
De fleste nye bosch/siemens maskiner kan programeres til enten 10 A eller 16 A. også er de fleste tilledninger på opvasker på 1,5 mm.
Og en stikk. uafb kan forsikres med 16 A og stikprppen kan også udskiftes til en der kan tåle 16A
Skrevet af Regaard på 18 apr 2013 21:57

De fleste er mærket med 10A forsikring. Desuden sidder der stikprop på, som skal tilsluttes i stikkontakt, som også max må forsikres med dette. Og en tilledning på en opvasker er 3x0,75 , som max må forsikres med 13A.
En tilledning på 0,75 kvadrat, må forsikres med en sikring på op til 20A... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis