Pressmuffe og krympeflex jbnhf23 62 4200 11-04-2013 05:23 Hej forum, jeg søger nogle pressemuffer og krympeflex der skal bruges til at forlænge nogle installationskabler over et nedsænket loft. Ved i hvor sådanne kan købes? // Jesper Hej forum, jeg søger nogle pressemuffer og... Vis hele indlægget 17 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
je__ns 8514 0 11-04-2013 14:10 Nu ved jeg ikke hvilke muffer du vælger, men en som på billeder, er beregnet til dem man bruger, til bilen. Den er med udveksling, og skal trykkes helt i bund for at udløses igen. Men kan du ikke fiske kablet frem på loftet, og så samle det der oppe i en vandtæt dåse?
Gregeren 5657 2830 11-04-2013 14:12 Det krympesæt de har i bauhaus er fra 3M, der medfølger div. papire, samt delene er dimensioneret i forhold til hverandre.. Elektronikteknikeren
jbnhf23 Trådstarter 62 4200 11-04-2013 14:16 Fik måske skrevet mit første indlæg lidt misvisende men kablet ligger mellem det gamle loft i min lejlighed og det nye loft som er ca 15 cm under det gamle, så jeg er nødt til at forlænge et enkelt kabel får at få samlingen ned under det nye loft. Så vidt jeg har forstået er den eneste lovlige måde at forlænge kablet med sådanne muffer. er dog stadig lidt i tvivl om hvorvidt der er specielle krav til de muffer der vælges eller om jeg bare kan vælge dem jeg har linket til, for har nemlig en tang de kan bruges til :-)
jbnhf23 Trådstarter 62 4200 11-04-2013 14:20 Skrevet af Gregeren på 11 apr 2013 14:12 Det krympesæt de har i bauhaus er fra 3M, der medfølger div. papire, samt delene er dimensioneret i forhold til hverandre.. Jeg må en tur i Bauhaus og kigge, du har vel ikke et link til sættet, har selv forsøgt at finde frem til det uden held
MLU 1125 6400 11-04-2013 15:01 Skrevet af jbnhf23 på 11 apr 2013 14:16 er dog stadig lidt i tvivl om hvorvidt der er specielle krav til de muffer der vælges eller om jeg bare kan vælge dem jeg har linket til, for har nemlig en tang de kan bruges til :-) Nej dem du har linket til duer ikke. Det er disse her du SKAL bruge http://www.greenline.dk/Kabel--Ledn...muffe-8345 Og så skal du have den specielle tang til med moment sådan at du får lavet en ordentlig og stabil klemning så du ikke får en samling der kan blive varm og og i værste fald give brand... Jeg har selv lavet rigtig meget el og forlænget mange kabler og jeg ville aldrig selv gå ned på udstyr på sådanne noget.. Du kan nemlig ikke selv se, om din samling er 100% og derved ikke kan blive varm... Med venlig GDS hilsen MadsP.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse Annonce
elmichael 249 5792 11-04-2013 15:31 Hvis du tager i biltema kan det gøres meget billigere! http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Tanger-og-Sakse/Krympetang-71661/ Til uisolerede kabelsko http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Tanger-og-Sakse/Kabelskotang-12677/ Til de førnævnte isolerede krympbare kabelsko Det fikser jeg...
Illisher 1742 3600 11-04-2013 16:15 Du kan sagtens bruge de isolerede pressemuffer selvom du måske bruger en klauke K2 tang til at presse dem med. Man øderlægger godt nok isoleringen, men det er jo ligemeget når man der kommer krymp udenover hver leder, og bagefter på hele kablet. men har du en K2 tang, så brug de uisolerede muffer hvis de er til samme pris. Og et krympesæt er sgu et krympesæt. Der er ikke forskel på dem fra solar, silvan og bauhause. Andet en navnet og prisen på dem. Der er lim i dem alle så de slutter helt tæt, og en fin lille manual der beskriver hvordan det skal gøres. Så køb du bare et krympesæt, og nogle muffer til 1,5mm2 kabel, så kan du godt lave det hvis du har en pressetang.