Pressmuffe og krympeflex

Hej forum,

jeg søger nogle pressemuffer og krympeflex der skal bruges til at forlænge nogle installationskabler over et nedsænket loft.

Ved i hvor sådanne kan købes?

// Jesper
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Krympesættet kan bl.a. købes i Harald Nyborg - men husk nu, at det ikke er gør det selv arbejde 

Med venlig hilsen

Anders

Nu kender jeg ikke de omtalte pressmuffer, men dem jeg har set kræver en speciel pressetang, (som nok ikke er billig)
Det dur ikke bare at presse dem, med en tang eller lignende.
Kan man bare købe sådan nogle: http://www.elartiklerengros.com/shop/isoleret-pressemuffe-340p.html

eller er der krav til pressemufferne og krympeflexen? Skal de opfylde noget bestemt udover at være velegnet til den rette kvadrat på kablet?
Jeg ved ikke om de er lovlige, men de kræver stadigvæk en speciel pressetang.
For at det skal være lovligt OG ikke mindst sikkert, så skal du bruge en speciel tang til disse presse muffer for at give det korrekte moment.

Denne tang koster ca. 950 kr. så hvis du kun har et enkelt kabel så er det nok billigere at få en elektrikker ud..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

om jeg har en tang der passer afhænger lidt af hvilken muffe der kan/må anvendes.

men syntes stadig det er lidt diffust med hensyn til om der er specielle krav til samlemuffen, er der en der selv har lavet sådan en samling og kan linke til nogle muffer blev anvendt, eller kender en muffe der må anvendes.
En tang af den her type, dur ikke til opgaven.
Vil hellere se en tang der duer, har nemlig rigtig mange at ligge :-) eller en muffe der må bruges så kan jeg lige tjekke om den muffe kan bruges i en af de tanger/tange jeg har at ligge (en tang, to hvad?)

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis