Lecablokke, skal de forvandes?

Hej,

Så fik jeg endelig placeret de 6 første lecablokke (15 cm) i hjørnerne til min nye garage. Jeg oplevede dog at mørtlen blev suget tør meget hurtigt og mit spørgsmål er om man bør give dem lidt vand med en kalkkost før man påfører mørtel eller om det blot er et tilvænningsspørgsmål. Jeg syntes især det irriterede mig når jeg smed mørtel i fugen og skulle slå blokken lidt sammen med den foregående.

Men hører vand og kalkkost til når man murer med lecablokke?

Men ellers har jeg mod på det og har set et par norske videoer på Youtuben, så helt galt kan det ikke gå hvis bare den skide frost snart forsvinder 

Kort svar imødeses,

kh

Henrik - Herning

Hundefar

Hej, Så fik jeg endelig placeret de 6 første... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens o.a.

Jeg vælger løsningen med murerbaljen og vil så dyppe det antal blokke jeg skal bruge og stille dem til afdryp på gruset (gårdspladsen). Derefter vil jeg blande min mørtel og når jeg er færdig med det er første sten nok tør nok til at blive fastgjort for evigt uden min mørtel bliver irriterende tør. Tak for indput ;-))))

kh

Henrik - Herning

Hundefar

Skrevet af hundefar på 11 apr 2013 19:14
Hej Jens o.a.

Jeg vælger løsningen med murerbaljen og vil så dyppe det antal blokke jeg skal bruge og stille dem til afdryp på gruset (gårdspladsen). Derefter vil jeg blande min mørtel og når jeg er færdig med det er første sten nok tør nok til at blive fastgjort for evigt uden min mørtel bliver irriterende tør. Tak for indput ;-))))

kh

Henrik - Herning

Lige præcis sådan har jeg gjort, når det handlede om tørre blokke.
Jeg kunne i hvert fald ikke glædes over at mure med knastørre blokke.
Det betød så, at jeg aldrig murede mere end 3 skift aht at det ikke skulle "sejle"

Med venlig hilsen
ktm

 

Folk må vande deres Leca-blokke lige så meget som de vil! .o)

Men den ene vil vande dem, blokkene, fordi "mørtlen blev suget tør meget hurtigt"

Men det er jo fordi mørtelen er for tør!


Men den anden vil vande blokkene fordi de sejler! .o)

Men blokkene "sejler jo" fordi de ikke er særligt sugende - eller mørtelen er for våd!!!

Så hvad bare m3ed at blande noget mørtel af passende fugtighed og droppe det vandings- og dypperihalløj??? :o)

http://www.danskbeton.dk/files/Servicebutik/Dansk%20Beton%20publikationer%20til%20servicebutikken/Blok/40356.4.opmuring.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis