vw passat 1,9 TDI

Hej
min søn har købt en vw passat 1,9 TDI 97 den vil ikke tage imod gas, starte og kører ellers fint, han har haft den på værksted, og de ved ikke hvad det er der er galt, er der evt. nogen herinde som har haft samme problem, og muligvis har en løsning,på hvad der kan være galt. Han har skiftet en dims ved pedalerne fra motorsiden, og det har virket i knapt en uge, nu er den gal igen. Jeg vil blive rigtig glad hvis nogen evt. kan hjælpe, da han ikke har råd til at ofre en formue ej heller råd til at købe en anden
På forhånd tak
Birgitte

birgitte
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Besynderligt værksted og en bil der ikke kan tage gas kører da ikke fint.
Umuligt sådan bare at stille en diagnose men filtrer og luftmængdemåler er et seriøst bud.

René
Hej Renè
Mekanikkeren har haft computer på den, og den melder dårlig forbindelse til gas. Der er skiftet luftmængdemåler samt gasfodscentrometer, efter det sidste er blevet skiftet har den kørt fint i en lille uge, men i går ville den ikke igen, alt hvad der hedder filtre og remme er også skiftet. Jeg har desværre ikke selv serlig meget tjek på motor, men syntes det er lidt besynderligt at den har kørt fint i godt vejr, men så snart det bliver fugtigt melder den fejl.

Birgitte

birgitte
Ir på forbindelsen

 

Vil den slet ikke tage gas, eller er den bare MEGET sløv ?

Jeg var på et tidspunkt ude for at vores passat periodisk mistede motorkraften fuldstændigt. Jeg frygtede det ene og det andet, men fandt en gummimuffe på et af rørene fra turboen der var gået hul i.. Hullet var jo naturligvis på bagsiden, så det var ikke noget man lige bemærkede. efter denne var udskiftet kørte alt perfekt.

Beklageligvis nåede jeg også at skifte et par følere før jeg fandt muffen :-)
Hej
Hvad er motorkoden?
Det lyder som om den har en dårlig forbindelse på ledninger ned til gaspotentiometet.. Eller en dårlig lodning i styreboksen. Det er dog ikke en kendt fejl på disse.
Ærgerligt du bor så langt væk, jeg har både computer, og forstand på at læse et lednings diagram, det har dit værksted tydeligvis ikke
Annonce
"skiftet luftmængdemåler"??
Er jeg for gammeldags, eller hvad bestiller sådan en dims på en TDI?

Bent.
Den måler temperaturen på indsugningsluften.

René
Skrevet af Bent Andersen på 13 apr 2013 16:24
"skiftet luftmængdemåler"??
Er jeg for gammeldags, eller hvad bestiller sådan en dims på en TDI?

Bent.

Hej til alle her på tråden   kan ikke nære mig for at komme med en kommentar 
På alle nyere biler incl. den omtalte passat findes der en  "LUFTMASSEMÅLER"
Luftmængdemålere findes kun på de aller første biler med indsprøjtning !
Forskellen er bl.a. at luftmassemåleren måler iltindholdet i den indsugede kuft samt temperaturen på samme hvorimod luftmængdemåleren kun måler "litter"indsuget luft
dette blot for at oplyse jer om facts - ikke for at belære nogen.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn, tak for svaret.
Jeg er fuldstændig på det rene med hvad en luftmassemåler laver på en Otto-motor med indsprøjtning.
Min undren gik på hvad den laver på en Diesel-motor (lufttemperaturen giver selvfølgelig mening).
Da jeg aldrig har ejet en Dieselbil er jeg måske gået glip af noget.

MvH,

Bent.
Skrevet af Bent Andersen på 14 apr 2013 16:45
Hej Polobjørn, tak for svaret.
Jeg er fuldstændig på det rene med hvad en luftmassemåler laver på en Otto-motor med indsprøjtning.
Min undren gik på hvad den laver på en Diesel-motor (lufttemperaturen giver selvfølgelig mening).
Da jeg aldrig har ejet en Dieselbil er jeg måske gået glip af noget.

MvH,

Bent.

Hej Bent
Både på de nye commonrail motorer og på pumpedyse motorer som nu denne passat skal motorstyringen kende den indsugede luftmasse for at kunne tilmåle mængden af brændstof - den er jo IKKE reguleret af indsprøjtningspumpen som på de gamle diselmotorer! på de ovennævnte motorer er dyserne og indsprøjtningstiden styret af computeren - alt dette for at mindske forureningen så meget som muligt og få den højeste udnyttelse af brændstoffet !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis