Ny ledning i PH 3/2-pendel



Med fare for at lyde meget blond: Hvordan i alverden skiller man fatningen i en PH 3/2-pendel ad (se billede)? Stykket med gevind skal utvivlsomt drejes af, men det 'bremses' af et eller andet. Hvordan slækkes bremsen?
Med fare for at lyde meget blond: Hvordan i... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forresten ros til optagelserne. De er i en kvalitet der sjældent ses og berettiger din betegnelse
..........desværre har jeg kun en PH 5'er der har en anden fatning, så jeg kan rent praktisk ikke komme videre lige nu.

mvh

 varmetossen

Hold dog op, det er det rene barnemad , du skal bare skrue det øverste af fatningen mod uret............................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hvis det er barnemad, må det - tør jeg godt påstå - være for velbegavet barn.
Hej.
Jeg vil nu stadig mene porcelænsdelen skal trækkes/skubbes ud. Når du ser ned i fatningen, er der hakker i porcelænet, der ser ud til at passe med de indpresninger, man ser på første billede. Har du prøvet om det er muligt at komme til med en strikkepind eller lign. at presse på inderdelen.

mvh

 varmetossen

Annonce
Hej Pedanten

Jeg vil mene, at du skal gøre som elmichael skriver i sit indlæg.
Når du drejer på den øverste del af porcelæns fatningen, så bliver den sikkert bremset af et lille stykke metal. Dette skal enten trykkes lidt ned eller trækkes lidt op, for at du kan dreje fatningen videre rundt.
Når du har fået den øverste del af fatningen af så burde du kunne tage inderdelen ud.
For at få gevindstykket af,i enden af, fatningen, så skal du løsne en lille skrue på inder siden af fatningen.

Som jeg ser det, så tror jeg at du skal bruge en tang af en eller anden art - evt. en spidstang til at løsne den øverste del af porcelænsfatningen. Der har sikkert fulgt et specialværktøj med lampen i sin tid.

Hvis det stadig ikke kan lade sig gøre for dig, så prøv at gå ned til din lokale lampebutik eller elinstallatør.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Elmichael har ret... har netop skiftet ledning på sådan en pendel.. På billede nr. 2 i venstre side, helt ude i 'gevindet', i fatningen sidder låsen. Den er lidt svær at få fat i, men med et lille skruetrækker kan den vippes lidt indad.. og fatningen kan skrues fra hinanden, dog skal plast skruen der holder fast i ledningen også løsnes.. og så kan I.. 😃

Velkommen på LDS

Udmærket indlæg, men tråden er godt 4 år gammel. Men godt med lidt repetition.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej pedanten

Har lige haft samme problem som dig.

Prøver at sende løsning.

Hilsen Jens 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis