Renovering af lamellampe

Hej alle

Jeg ved godt at det er et noget "kedeligt" emne, men jeg har fået to lamellamper af mærket Verona (i kan se lampen på flg. link http://en.klassik.dk/shop/Lighting-Verona-lamp), som jeg godt kunne tænke mig at renovere.
Lamellerne har en del buler, hakker og områder med manglende maling, alt sammen noget jeg forestiller mig at man på en eller anden måde kan få gjort noget ved.

Hvis man skal rette sådanne buler ud, hvad er så det mest optimale for at få formen på lamellen tilbage igen?
Jeg kan selvfølgelig bøje lamellen med mine fingrer til en hvis grænse, men for at få lamellen til at stå i så fin stand som muligt, må der være nogle gode tips og tricks man kan benytte sig af?
Mht. maling af metallamellerne, så forestiller jeg mig at spraymaling er det mest optimale for et jævnt resultat?

Lamperne stod egentlig til udsmidning, men jeg synes det var synd fordi de rent faktisk er meget klassisk pæne, og så står de alligevel til næsten 7000 kr hvis man skal købe en nye.

Jeg kan godt vedhæfte billeder af lamperne hvis det hjælper.

Mange lav-det-selv-hilsner
Sebastian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Der er da ikke noget kedeligt over det. Det er da guf at få sådanne fra skrotkassen.
Ang. bulerne må du nok lave et modhold med en runding og filt på, og også lime noget filt på en passende hammer, eller måske selv fremstille en i træ til formålet. Det er jo ikke den store slagstyrke, der skal til her.
Hvis revnerne ikke er for store, kan de måske loddes eller fyldes med noget kemisk metal. Det kommer også an på materialet, om det er blik eller aluminium.

mvh

varmetossen

Ja det er nemlig guf! Tænkte bare at det var lidt mere omfattende ting folk beskæftigede sig med herinde.
Tak for tipsene! Det modhold jeg skal fremstille, skal det have samme bueform som lamellerne, eller kan man godt benytte en bueform der minder nogenlunde om alle lamellerne, og så få samme resultat?

Hej.
Du skal nok tilpasse noget der følger formen mest muligt så udglatningen ikke bare bliver til flere og andre buler

mvh

varmetossen

God pointe, jeg må prøve mig lidt frem. Heldigvis er metallet ret blødt, så jeg kan hurtigt rette til igen hvis det er det går galt. 

Mvh
Sebastian
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også