HJÆLP: Påfyldning af vand på en naturgas fyr!

Hej,

Dette er mit første indlæg på LDS, forhåbentlig af mange – jeg holder af lave ting selv!

Jeg har en Bosch gasfyr, som jeg skal lære at kende. Jeg har 2 problemstillinger: 

1. Jeg tror at dem skal have påfyldt noget vand. Den står på nuværende tidspunkt på 0,8.

De kloge siger at den skal stå på 1,0 og 2,0. Jeg aner ikke hvordan man fylder vand på sådan en! Har kigget i vejledning, dog uden held.

Hvordan gør man det??


2.   Den fremløb temperatur er 64, selvom den står indstillet mellem 1 og 2. Er det ikke meget?

Jeg vedhæfter billeder, så kan i bedre forstå hvad jeg skriver om.

Håber at nogen kan hjælpe! På forhånd tak.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et fyr der ligner dit meget. Har et ekstra display til højre for drejeknapperne.

Mht. påfyldning af vand kan jeg ikke lige huske hvordan det er forbundet, men jeg åbner bare for 2 haner og så bliver der hældt vand på. Hvis det skal være helt rigtigt tror jeg ikke man må have permanent tilslutning til vandforsyningen. Noget med risiko for tilbageløb.
Skal nok kigge efter når jeg engang kommer hjem.

Temperaturen der vises i dit display er, så vidt jeg ved, den temperatur som fyret har i sit lukkede kredsløb til vandvarmeren. Dvs. temperaturen på det vand som fyret sender over til varmtvandsbeholderen, til at opvarme brugsvandet. Sådan forstod jeg det ihvertfald da vvs´eren forklarede det for nogle år siden ;-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej.
Og velkommen til.
Efter billedet at dømme er det hanen med det røde håndtag på rør nr. 2 fra højre du skal sætte en slange fra  en vandhane på. Husk at tømme slangen for luft ved at lade vandet løbe lige inden du sætter den på.

mvh

 varmetossen

Hej,

Tak for dit svar! Jo, der er en ekstra display til højre – som viser antal bar. Den fik jeg ikke lige med.

Jeg vil sætte stor pris på hvis du kunne skrive hvilke haner skal jeg åbne, samt i hvilken rækkefølge.

I forhold til temperatur, så er jeg af den overbevisning at den er lidt for høj. Spørgsmålet er hvordan kan man sænke den?
Skrevet af Klaus Lundstedt på 10 apr 2013 08:34
Hej.
Og velkommen til.
Efter billedet at dømme er det hanen med det røde håndtag på rør nr. 2 fra højre du skal sætte en slange fra  en vandhane på. Husk at tømme slangen for luft ved at lade vandet løbe lige inden du sætter den på.

mvh

Hej Klaus,

tak for dette!
Annonce
Er det fyret til højre eller til venstre?
Hos mig er det på selve fyret der bliver fyldt vand på.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej igen.
Sad lige og funderede over det igen. Ved nærmere eftersyn er det sikkerhedsventilen på vandvarmeren, så det var noget vrøvl. Den hane kan der tappes fra. Så er der stadig spørgsmålet hvor der fyldes på, og det ses ikke på billedet.

mvh

 varmetossen

Hej!,

Den elektroniske display er til venstre. Så jeg går ud fra at fyret er også der

Den boks til venstre kan ikke åbnes uden at gå i gang og skille den af..
Skrevet af Klaus Lundstedt på 10 apr 2013 09:18
Hej igen.
Sad lige og funderede over det igen. Ved nærmere eftersyn er det sikkerhedsventilen på vandvarmeren, så det var noget vrøvl. Den hane kan der tappes fra. Så er der stadig spørgsmålet hvor der fyldes på, og det ses ikke på billedet.

mvh


Hej.. Kan der tappes, og trykket forsvinder, kan der nok også fyldes på :-)
Så du havde helt ret.
Mvh Jan J


Nu aner jeg ikke ret meget om gasfyr... Dog havde jeg service på for 1 mdr siden og der var alt som det skulle være...
Men jeg undre mig da over du har så høj en gennemløbstemperatur...
Min kommer kun så højt op når vi f.eks har været i bad (og det gør den ikke engang).
Men hvordan kan du vide,  at fremløbs temperaturen er på64 når den står mellem
1-2 bar, når du kun har den stående på 0.8?
På mit gasfyr skal vandmåleren ligge på mellem 1 og 2 bar.
Jeg fylder vand på mit, ved at åbne for 2 haner

Ud over det, undre mig over din varmtvands hane står så lavt, i forhold til at min
står så højt... Skruer jeg længere ned for min, synes jeg vandet virker meget lunkent...??

Måske nogen kan gøre os klogere?

Du kan se mine indstillinger her:




Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis