HJÆLP: Påfyldning af vand på en naturgas fyr!

Hej,

Dette er mit første indlæg på LDS, forhåbentlig af mange – jeg holder af lave ting selv!

Jeg har en Bosch gasfyr, som jeg skal lære at kende. Jeg har 2 problemstillinger: 

1. Jeg tror at dem skal have påfyldt noget vand. Den står på nuværende tidspunkt på 0,8.

De kloge siger at den skal stå på 1,0 og 2,0. Jeg aner ikke hvordan man fylder vand på sådan en! Har kigget i vejledning, dog uden held.

Hvordan gør man det??


2.   Den fremløb temperatur er 64, selvom den står indstillet mellem 1 og 2. Er det ikke meget?

Jeg vedhæfter billeder, så kan i bedre forstå hvad jeg skriver om.

Håber at nogen kan hjælpe! På forhånd tak.

Hej, Dette er mit første indlæg på LDS... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

tak for Jeres svar

Den viser på nuværende tidspunkt 64, selvom den er på 0,8 bar. Jeg kan jo ikke vide hvad den er på når den kommer mellem 1,0 og 2,0 .

I forhold til påfyldning af vand, hvad blev ekspertene enige om?
Hvor skal jeg hælde vand på?
Har tjekket mit og der sidder en hane nede ved gulvet på radiatorstrengen. Det vil sige at påfyldning sker på selve strengen og som sådan ikke "på" fyret.

Jeg havde i morges en temperatur på 44grader lige efter et bad.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej.
Det jeg mente med mit seneste indlæg er, at enheden til højre er vandvarmeren og de forreste to rør er frem og retur til fyret og de to bageste er koldt vand ind og varmt ud.
Dvs. at hanen med det røde håndtag sidder på et vandværksrør og har ikke forbindelse til varmestrengen.
Jeg kan ikke se på billedet at der er noget, der ser ud til at være en hane på enten den varme eller den kolde radiatorstreng, så jeg ved det ikke. Er der nogle naboer, du kan spørge.
Den slags er tit svært at sige, da anlæg er forskellige, men andre indlæg tyder på, der er mulighed for direkte påfyldning på fyret.

mvh

 varmetossen

Beklager armanasovic. Jeg læste dit punkt 2, som at den viste 64 når den stod på mellem 1 og 2 bar. Det var selvfølgelig på radiatorindstillingen du mente

Borst tror også min ligger 44 efter et bad.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
de to forreste rør, højest sandsynligt den blå som er retur , følg den og så finder du helt sikkert en påfyldningsstuds eller kuglehane, der skal du fylde vand på.
de bagerste er til koldt vand ind og varmt ud til brugsvand.
Hej!

Så fik jeg løst det, med hjælp fra Jer.
Det er faktisk den rør med påfyldningstud der skal bruges.
TAK TAK
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis