huller i gipsvæg

jeg har haft eletrikeren ude idag og afmonterer antenne,data,hdmi og el udtag imin endevæg i stuen. jeg skal have tv´et op iden anden ende af stuen. er der nogen mulighed for at spartle de huller ud. sådan som jeg ser det er muren jo hul og enlags så hele hulrummet blir jo bare fyldt op. måske indmuringsdåse i rette størrelse.?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville skrue en kvadrat ud af loftet og så sætte noget forskalning eller krydsfiner op på bagsiden af gips loftet og så lave nye stykker gips op med faset kanter.

Hvis du rigtig vil bruge tid på det kan du lave 1. lag hullet indre end 2. laget så du har et lille overlæg på pladerne.

Hvis du ikke har en feincutter, kan det sagtens klares med lidt tålmodighed og en skarp stanley kniv.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

LOFTET? Hvilket spørgsmål svarer du lige på her?

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor store huller er der tale om pleasehelp? Hvis det drejer sig om huller op til 10 - 12 mm, kan det sagtens spartles ud med lidt polyfilla. gør det evt over tre gange da det synker lidt når det tørrer. Du kan evt skrue en gipsbøsning med gevind i hullet de er beregnet til ophæng af ting og sager på gipsvægge; skru den godt til så den kommer lidt under overfladen og spartel efter.

Syns ik du skal gøre noget ved loftet :o)
Skrevet af Gregeren på 09 apr 2013 15:28
LOFTET? Hvilket spørgsmål svarer du lige på her?

Skrive fejl, mener væg.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Kunne være godt med et billed Gregeren

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det er forfra dåser der blændes af, hvorfor så ikke bare anvende blænd dæksler, frem for at lukke huller til, og skal til at spartle, male osv...?
hej, jeg har fået fra davidsen noget universal skum på dåse, som jeg har skudt ind i hulrummet som jeg har brugt. det fyldte hulrummet godt nok op fra bunden af og op. det ikke optimalt da jeg har brugt for meget det skidt udvider sig helt vildt jo. så har måtte banke og skære det overskydende af. sviner sindsygt meget og har brugt megafiller til at udfylde imellem skummet. om det bliver godt efter hærdning ved jeg imorgen. håber ikke jeg kan stikke en finger igennem hullerne og fyldningen falder ned i hulrummet. har taget et billede efter spartlen. uploader imorgen.
hej, det er ca 5cm bredde og 8 høje huller. problemet er der er et hulrum imellem gipspladerne altså forsiden jeg arbejder på og bagsiden på den anden  side af væggen. og der er 15cm til gulvet inden i væggen. jeg ville bare spartle i luften, når jeg intet har at bygge op ad. go portion filla der skal til så. loftet blir. jeg uploader et billede efter spartle imorgen. læs min fremgangsmåde på anden besvarelse.
Hvorfor ikke bare skrue et tyndt stykke træ fast på tværs indvendigt i hullet og herefter med et hulbor skære nogle stykker gips fra en ny plade og skrue fast i det lille stykke træ.... Og vupti, nu er det minimalt det der skal spartles og resultatet bliver perfekt.

Da jeg i sin tid arbejdede som elektriker, gjorde vi altid sådan, hvis vi skulle lukke nogle huller efter forfradåser i gipsvægge. Og maleren brokkede sig aldrig :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også