Kan man oliere linoleum gulv?

Hej!

Jeg har formået at lave en stor mørk plet på mit linoleum gulv, da jeg skulle rense min ovn   Pletten er en blanding af ovnsnavs og Cillit Bang ovnrens og lå på gulvet i omkring 12 timer. Jeg har prøvet alle former for rengøring... eller stort set alle for at fjerne pletten, men intet ser ud til at virke.

Jeg ved, at det ikke fungerer særlig godt at male et linoleum gulv, da det hurtigt slides af, så mit spørgsmål er om man kan oliere det i stedet, så det bliver mørkere og dermed skjuler pletten? Og hvad for noget olie skal man i så fald bruge?

Hilsen Aida


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Linolie som det består af.
Ok, tak for forslag 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er altid et alternativ. :o)

Der er ikke noget i vejen for at udskære og ilægge et nyt stykke linoleum i området med pletterne!

En blomst, stjerne eller hvad du overhovedet har fantasi til!

Som dette:
http://www.okgulve.dk/gulve/linoleum/tarkett+linoleum

http://www.google.dk/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=S6akBfQV-xLhpM&tbnid=7ljBhwPexGfpZM:&ved=0CAgQjRwwADgz&url=http%3A%2F%2Fnyoreron.blogspot.com%2F&ei=ayxjUfaJI8nUsgaTxYHoAQ&psig=AFQjCNHXa0N8Gj6LRbfJetWb4NShZzISqg&ust=1365540331604944
Tak for svar.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Meget kreativt løsningsforslag. Det kan være jeg gør det, hvis alt andet fejler
Linoleum er et dejligt materiale til køkkengulve!

Mit råd er at vaske hulbet i sæbespånevand og lad være at gøre noget ved pletten.
Pletten forsvinder af sig selv i løbet af et par måneder!

Min kone spildte engang varm grøn spritbejdse på vores køkkengulv og pletten (som var store 50cm*50cm) er idag helt forsvundet uden at vi har brugt drastiske midler for at fjerne den.

Så tålmodighed er en dyd :-)

/Nja
Har du fået løst dit problem?

Jeg ville forsøge med enten fed sæbespåne vand som du lader ligge på pletterne i 15-20 inden du tørrer det op igen. Alt. er er god gammeldags brunsæbe, men her skal du nok være noget mere forsigt da den kan være lidt kras ...

Håber det lykkedes for dig.


God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej.
Hør lige, Høker. Er det ikke et farligt råd at give med brun sæbe. Det er jo en kraftig base, der æder alt organisk omkring sig, dvs. man affedter der hvor det påføres, og det er da ikke det, linolium har brug for, Ihvertfald kun i en meget styret proces.

mvh

 varmetossen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også