Pallebord

Hej forum

Jeg vil gerne lave et pallebord til stuen. Planen er det skal være en ½palle da jeg synes en hel er for stor. Er der nogle der har erfaring med at lave disse?
Jeg regner med at skal have 2 paller i højden og disse skal slibes grundigt. Jeg vil have hjul under så jeg kan flytte den.
Mit spørgsmål er så til jer hvad jeg kan gøre for at gøre den lidt mørk i træet. Kan man behandle den med noget for at give den et råt look ?
Vil også gerne have en plade over af en art. Kan man bruge plexiglas eller skal man bruge alm. glas?

Håber meget på hjælp
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du starter med at slibe pallerne med groft sandpapir (korn 60-90), på kanterne kan du fortsætte med korn 120 til de er helt glatte.
Derefter skruer du hjul i bunden, så afmonterer du hjulene igen, inden du bruger en feks en bejse til at mørkne træet.
Hvis du vil have det lidt mere råt kan du jo tæve pallen med en kæde eller noget andet tungt, for at skabe lidt buler og skrammer. Du kan også slibe det let på kanterne, efter bejsen, så det ser mere slidt ud.

Når det er tørt, skruer du hjulene på igen, og eventuelt får skåret en glasplade du lægger løs på toppen på nogle små gummidutter( så er den til at løfte af når den skal pudses).

Lad være med at bruge akryl eller plast, da de meget hurtigt bliver ridsede og ikke kan tåle varme (fra en gryde, eller lignende).

Held og lykke med bordet.

 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svar
Hvor køber jeg bejse henne ?? Og kender du prisen ?? Skal det evt have behandling flere gange og er lakering nødvendig bagefter??
Du tager et bræt af samme type (træsort og "rughed") som dine paller og laver en test på, så kan du hurtigt vurdere om det skal have flere gange.
Husk at lade det tørre inden du giver det anden gang. 

Held og lykke

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej risum!

Du kan blandt andet købe paller hos dette firma 

Da jeg lavede mit pallebord brugte jeg halvpaller til et sofabord. Jeg nøjedes bare med at slibe det to gange og så smide en glasplade på. Super fint resultat!


Mvh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også