Snyd med speedometer

Hej alle jeg har lige købt en super flot Hiace fra `95 ... Købte den som om den havde kørt 254 000 km. Senere fant jeg ud af inde på nummerpladetjek.dk at den er spolet 150 000 km tilbage engang i 05 .... Ham jeg købte den af er autoforhandler ,men han solgte den for sin svigermor ,da svigerfaren var gået bort ...  Ham jeg købte den af siger at han ikke viste noget om det ..... Kigger en autoforhandler ikke automatisk efter sådan noget eller er det bare mig ?????  Det er jo bedrageri så jeg vil jo gerne ha lidt penge tilbage ... Hvad gør man ... Andre der har prøvet det
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har 6mdr.s garanti hos forhandleren. Den dækker også dette.

Elektronikteknikeren
Såfremt du ikke har en slutseddel hvor det er forhandleren som står som sælger, har du en længerevarende sag foran dig.

Du skal lave et civilt søgsmål mod sælgeren, og tilmed skal du/din advokat overbevise dommeren om at han var i ond tro.....det er OP af bakke..
Ja det lyder ikke som om jeg har de bedste kort på hånden..Men det skal prøves ..
Jeg vil tro at den svigerfar er død de første 100 gange og at han nok snart dør igen.
Med en så gammel bil er det totalt uden betydning hvor langt den har kørt,det er da vigtigere at den kører godt og ikke er plum råden.
Jeg tror faktisk at det rent juridisk er forhandleren der har solgt dig bilen hvis det er foregået på hans matrikel,håndværker tilbud uden reklamationsret (der skal ikke være garanti på en vare) er ikke tilladt til private og det uanset hvad der står på slutsedlen.

René
Annonce
Jeg tror heller ikke du er den første der har fået den historie, han bruger den som en undskyldning for at komme uden om hans garantiforpligtelser. Det kunne være interessant at tjekke tidligere ejerforhold for at konstatere om det vitterlig er svigerfar der har været ejer, og om denne er død jo!

Elektronikteknikeren
Hmm minder mig om en Fiat Tempra, jeg købte, og en stor del af grunden var at den "blot havde kørt 117.000 km . Det er en af de første med digitalt speedometer (og over visse Kadett GSI vist havde før, men det har var mere en "direktørvogn" end en Racerbil.

Og så var der ikke nævneværdigt råd eller noget i den. Den konstede så vidt jeg husker 17000 kr (hos forhandler). Ved prøvekørsel virkede alt fint og virkede som en fornuftig vogn (som vi også lige kunne klemme en barnevogn ned i da vi lige havde fået baby).

Ret hurtigt efter viste det sig dog at det digitale speedometer kun virkede periodisk (viste tit 0 Km/t selvom man faktisk kørte på motorvejen.

Den kan dermed let have haft kørt det dobbelte (også uden han aktivt har "spolet", det. Og bevares måske har han ikke lagt mærke til fejlen.

Den han nægtede hårdnakket at lave speedometeret (kaldte det en alm slidel, lige som bremser eller pærer osv). (altså kablet eller hvordan det kommer digitalt, en sensor eller noget.

Der stod også at Tandremmen var skiftet ved 110.000 km så altså for ganske nyligt. Så åd den sgu tandremmen ca 10,000 km senere.

Nok dyreste bil jeg har kørt i, for den endte til skrot. Selv min 5 år ældre Fiat Uno, med 180.000 km, kørte mere problemfrit og til 33% af prisen - og den er så svær at have barnevogn med i ;)
Hvis du har en kvittering fra den autohandler, hvor km standen står på, kan handlen enten gå tilbage, du kan melde ham for bedrageri eller - bedste løsning, halv pris, for det er vel ikke alverden du har givet for den bil?
Nej altså det var jo 17.000 kr. Min økonomi var bare presset, især fordi jeg lige havde fået barn så jeg SKULLE bare skaffe en bil med plads til barnevogn bagi, og så faldt jeg over denne.

For det ikke er løgn så fik jeg den faktisk lavet da den åd tandremmen (for egen regning), så kørte vi 10.000 km mere, så åd den ANDEN tandrem.

Tror bare den bil var uhelds-forfulgt, en ond ånd eller noget. Så jeg solgte den ikke engang. Eller jo, men ikke til brug eller "projekt", men som skrot ;)

Beholdte dog alufælgende ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis