Gulerodskage fra Tim´s Fra NG 2410 24-04-2000 16:33 Hej!Jeg kunne godt tænke mig at lave en gulerodskage der minder om den, man kankøbe fra Tim's.. (Kun til privat fornøjelse, altså). Især glasuren kunne jeggodt tænke mig at kunne skabe.Er der nogen, der har en opskrift, der ligner?Tak,Kristian 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 24-04-2000 16:34 Her er en dejlig gulerodskage.Jeg ved ikke om den er fra Tim's. Hvem er Tim ?mvh. LeneGulerodskage200 gr. rå rørsukker2 dl. planteolie4 æg275 gr. hvedemel1 tsk. vanillesukker2 tsk. bagepulver½ tsk. salt1 tsk. natron2 tsk. kanel400 gr. fintrevne gulerødder60 gr. rosiner (kan udelades eller erstattes med nødder)50 gr. hakkede hasselnødder (evt valnødder)Glasur60 gr. smør125 gr flormelis1 tsk. vanillesukker100 gr. flødeostRørsukker og olie piskes godt sammen.Æggene tilsættes, et af gangen og det piskes sammen til det er let ogskummende.Mel, vanille, bagepulver, salt, natron, og kanel blandes og røres forsigtigti.De fintrevne gulerødder, rosiner og de hakkede nødder røres i tilsidst.Dejen hældes i 2 smurte springforme ( 24 cm. i diameter)Bages ved 175 grader i ca.45 minutter.Til glasuren røres smørret blødt og blandes med flormelis, vanillesukker ogflødeost til en lind glasur.Når kagen er afkølet kommes glasuren påKagen skal opbevares køligt.Egnet til frysning.Bjerg