Spørgsmål ifb. med opførelse af 1. sal

Indenfor en nærmere fremtid, overvejes det at bygge 1. sal på vores bungalow fra 1940. 

Huset er på 88m2, men har et "indhak" i huset en hjørne på 8m2. Jeg forestiller mig derfor at der i forbindelse med etablering af 1. sal blev bygget ud i indhakket således at væg ind til køkken kan fjernes. Det vil naturligvis kræve fundament, muret væg stærkt nok til at bære første salen. 

På dette meget tidlige stadie vil jeg høre om nogle kan give et cirkabud på hvad det til koste at bygge 8m2 "tilbygning" i hjørnet, som består af fundament og mur. 

Etagebyg er tilladt i kommune og vi har ikke interesse i at rive ned og bygge nyt. 

Mvh
David
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du vide det? :o)

Ud af det totale projekt for hele den nye 1. sal er er der jo tale om småpenge for den smule tilbygning.

Hvis du kender kvadratmeterprisen for 1. salen er det nok hen ad det samme for tilbygningen! .o)
Jeg forestiller mig også at det bliver en mindre post i det store hele.

Ved i om det bør være noget total entreprise man inddrager, hvis det er samme som skal lave tag plus den lille tilbygning?
Ja, få en samlet tilbud på det hele.
Tak for svarene koludabyg

Blot et spørgsmål af nysgerrighed, hvordan styrker man hjørnet bedst? Er det fx muret eller med noget jern støbt i mål?
Annonce
Muret eller stålsøjle med limtræ´s drager, er normalt måden af fikse det på ja.
Nu når du skal alligevel have nye spær til 1. sal og overvejer du, at du skal have åbent til kip, er det en overvejelse værd at bruge Trimpelspær fra Moeleven.
http://www.moelven.com/dk/Produkter/Trae-konstruktioner/Trakonstruktioner/Moelven-Lamelspar/Trempelspar2/

Ja.. spærene er dyre end alm. hanebånd spær, men du kan få nemt åbent til kip uden anvendelse af kipbjælke og udfordringen med understøtningen af kipbjælken m.m.
Tak for inspiration :-)

Har du mulighed for at give en ide om hvor meget dyre det er ift. afvalmet tag uden gavle? (jeg er inforstået med at man får færre brugbare m2)

mvh
Ja, og regn med ca. 30% oveni.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis