Tilslutning til gammelt lampeudtag?!

Hej.

Jeg var i gang med at hjælpe en ven med at tilslutte en lampe til et gammelt lampeudtag, men jeg opdagede at det ikke ligner de lampeudtag jeg ellers har prøvet at tilslutte lamper til, da der er mange flere muligheder for hvor man kan tilslutte ledningerne...
Jeg prøvede en masse forskellige kombinationer, men uden held - jeg ved dog at udtaget virker, da der er sat en anden ledning i, der giver strøm til en lampe i et andet rum.

Her er et billede af udtaget med den gamle ledning bagved og den nye ledning, som jeg prøvede at tilslutte, foran (sat i på en underlig måde...).



Jeg håber der er nogen, der har en idé om hvad jeg gør forkert !

Tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den måde du har forbundet på har tilsyneladende ingen forbindelse til omverdenen.
Prøv at forbinde den ene ledning f.eks. den blå til klemmen med de grønne ledninger og den brune til f.eks. den lysebrune. Det ser også ud til at der ikke er taget hensyn til opmærkningen af klemmerne ved monteringen af lampeudtaget.

fase
Okay. Jeg har prøvet en masse forskellige kombinationer, men jeg kan ikke huske om jeg prøvede lige præs den. Altså du mener at jeg skal tilslutte de to nye ledninger ved siden af der hvor de gamle ledninger sidder ?

Tak for svaret !
Ja.
Prøv med brun til hvid og blå til blå. Og brug hullerne med de små skruer, således at den bløde flertrådede ledning ikke skal sidde i samme hul som den stive installations ledning. Og husk at spænde aflastningen af lampeledningen, som sidder inde i låget til dåsen.
Okay det vil jeg prøve !!

Tak for hjælpen !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis