Afløb i badeværelse

Hejsa.
Har for lidt tid siden købt et hus.
I badeværelse er jeg i tvivl om afløbet er efter reglerne.
I afløbet var der smurt noget silikone hele vejen rundt som efterhånden var ret ulækker og ødelagt (har vedhæftet billede), dette har jeg fjernet.
Nedeunder ser afløbet ud som det andet vedhæftede billede.
Er det nok bare at smøre noget nyt silikone på (eller andet?), eller hvad?

Jeg skal lige oplyse at der på et tidspunkt er lagt nye fliser ovenpå de eksisterende (kunne jeg se da jeg skiftede dørkarm), så gætter på afløbet ikke blev forhøjet da dette blev gjort :-)

Håber i kan hjælpe

Mvh Bjarke




Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke det fjerneste "efter reglerne" Dog måske lidt afhængig af hvor gammel installationen/huset er!

Hele arrangementet ser noget fusker-agtigt ud. Skulle det mon være en GDS-er der har været på spil? .o)
Huset er fra 1976 og så vidt jeg kan gætte ud fra de info jeg kan finde, er fliserne lagt på det eksisterende gulv da der var vandskade i 1996.

Men ja synes også det er "spændende" lavet.. selve skålen eller hvad man kalder den er løs men er sat fast i hjørnerne ved at være under betonen.
under skålen går der på hver af siderne en trekant af plast ud, hvilken slags afløb kan dette være? eller kan det være trekanterne er noget de har skåret ud af det originale afløb?

Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fra 1996 så er den helt gal!

Det er underligt at det ikke er nævnt i tilstandsrapporten!

Skaden er (muligvis) en af de mest nævnte i tilstandsrapporter i DK. :o)
Der er ialt 3 tilstandrapporter gennem tiden (huset har stået til salg af flere gange) og det er ikke nævnt i en eneste af dem.
Ejerskifteforsikring siger at udbedring er fint nok med ny silikone eller helst epoxy?

Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
Ja, beton helt ud i afløbet er vist en top 5 fejl i badeværelser gennem de sidst 15-20 år.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay.. hvordan fixer man det bedst?

Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
Med mindre der er taget nogle forbehold i ejerskifteforsikringspolicen så haver ejerskifteforsikringsselskabet blot at spytte i kassen.

Du vil vinde en tvist til hver en tid.

Der bør/skal laves en ophugning og nedsætning ny komplet til formålet godkendt afløb incl. rist mv.

Problemet er - i dit tilfælde - at der evt. trænger fugt ned i gulvisoleringen. Afløbsskålen skal osse være tæt for op-stuvning - altså hvis afløbet tilstopper!
Okay mange tak for jeres svar.
Faktisk det samme jeg havde regnet med, så har allerede bedt ejerskifteforsikringen revurdere sagen eller sende en klagevejledning.
Har fået afvide de har sendt det videre til deres kvalitetsansvarlige.. forventet svar 2-3 uger..

Så må afvente og tage den derfra.

Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
Nå jeg blev lidt nysgerrig og fik "lirket" den skål eller hvad man kalder det op af hullet.
Nedeunder kan jeg konstatere at der er flere revner i plastikken i afløbet samt at der er et gammelt rør der nok har været fra dengang der var badekar.

Må man godt bare lukke sådan et rør der går til afløbet? Hullet må jo være et sted under de øverste klinker.
Og skulle man ikke mene at ejerskifteforsikringen nu helt sikkert bør dække afløbet?

Bjarke
5270 Odense N
Købte sit første hus 11/2012
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også