Lysdæmper

Hej

Jeg skal skifte en eksisterende afbryder med en lysdæmper, men kan ikke få det til at fungere.
Der sidder en LK FUGA afbryder hvor der sidder 2 ledninger i L (går jeg ud fra det er, det er i hvert fald den røde knap man skal presse ind for at kunne stoppe ledningerne i afbryderen) og en ledning i hullet ved siden af (her presser man en sort knap ind for at kunne montere ledningerne)
Hvor skal jeg så placere disse ledninger på min Fuga Lysdæmper MEK-S 300LR eller LK fuga touch lysdæmper 350


På forhånd mange tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har to spørgsmål hvad var farven på ledninger og hvornår huset er bygget ca.
Tag dem der sad i ved den røde klemme, og sæt dem i L, og dem fra den anden klemme og sæt i den anden.. Kan ikke huske om denne dæmper, også skal have en null, det mener jeg ikke. Så der er ikke så meget at gøre forkert.

Du skal dog være opmærksom på at dæmperen kun virker inden for en hvis værdi. mener det er 20w til 200w/300w stykker. Og er det LED eller lysrør du vil dæmpe, kan det godt være det er derfor. Der skal du nok over i en 300cr dæmper. mener at 300lr kun er til jernkerne transformere.
De to dæmpere skal ikke have nul.

MEK modellen kan kun bruges til glødelamper eller jernkernetransformator.
Touch modellen kan også bruges med elektronisk transformator.

Ingen af dem egner sig til sparepærer eller LED.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis