kontrol af antihævert

Hej kunne Godt bruge en forklaring på en antihævet hvordan den virker, og gerne en hjælp til hvordan jeg tjekker at den virker. Har en yanmar 3gm
Mvh alt

<p>&#160;</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den består af en bøjning med udluftning på øverste punkt. I udluftningen sidder en kugle som med tryk på vandet presses op og lukker udluftningen, når trykket forsvinder falder kuglen ned og der er igen hul til det fri og hævertvirkning er umulig. Det er vigtigt at du har et søvandsfilter for at undgå skidt i ventilen.
Du skal ved at blæse i den ene ende og afspærre den anden kunne mærke at det blæser ud af udluftningen. Den skal så være tæt, når der kommer vandtryk.
Sæt den så højt du kan .
Svaret henviser til den mest alm. Slags.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min er jo lavet i rustfri, så den kan ikke skilles ad,men jeg må ned og have den undersøgt. Jeg har det hele som du beskriver både med søvandsfilter mv.Tror da også at det virker som det skal, men hvordan vil du undersøge om den viler, er tæt du ved. Ved at vende den om eller hvad.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Jeg mener, jeg har svaret på det. Du lader den sidde , hvor den er. Pil slangerne af i modsat ende af ventilen, bloker afgangsslangen , pust i tilgangen, du skal så kunne blæse igennem udluftningen,, er den også tæt når motoren kører, skulle alt være ok.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok det må jeg ned og have undersøgt, men jeg satser da på at den virker.....Grunden til jeg spørger er, at jeg kom til at læse lidt om den og blev lidt i tvivl.
Men tak skal du have Lynæs

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis