startmotor husquarna rider 850

startmotor på min gamle rider 850  kører rundt her men trækker ikke motor rundt. Hvordan kan man afhjælpe dette problem - uden at købe ny startmotor? Den virkede fint før vinteropstaldningen.

Torben

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at ta' starteren af, på drevet sidder der en fjeder der trækker drevet tilbage
når motoren starter.

Prøv at smøre denne med lidt fedt eller olie, og så tror jeg at du er kørende igen.

Det kunne tyde på at det er det der er i vejen, når du har kunnet starte for nogle mdr. siden.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej

@maskinsnedker  -  de fleste drev på små startere bliver slynget frem ved hjælp af enerti - de må derfor  ALDRIG  smøres men skal derimod holdes rene og tørre !

I stedet for at smøre drevet skal du vaske det og sneglegangen på akslen af så det er fri for fedtstof - så funker det garanteret igen   hvis der ellers er strøm nok på dit batteri !

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for det polobjørn.

Så har jeg igen lært lidt så helt fint.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det kan også være selve tanhjulet på startdrevet der er defekt, ofte er der af nylon.
Den gode nyhed er så, at et nyt startdrev ikke koster alverden.
Annonce
tak for alle indlæg. Jeg nåede ikke til at smøre endnu, så jeg prøver at rense og tjekke tandhjul

Torben

Så har jeg renset aksel og tandhjul og der er tilsyneladende ingen defekter. Men tandhjulet bliver ikke presset frem så det kan gribe ind i startkransen på motoren. Det lille tandhjul blive presset ned mod selve startmotoren. Som om startmotoren kører den forkerte vej rundt. Kan det passe - den virkede som sagt da den blev sat væk for vinteren.

Torben

Hvis alt virkede perfekt, da den blev stillet væk for vinteren.
Så vil et godt bud være, at den mangler strøm.
Så prøv at lad dit batteri op, man skulle jo egentlig lade batteriet jævnligt, om vinteren for det er hårdt for batteriet at stå vinteren over, uden ladning, og det forkorter batteriets levetid.
Ideelt ville være at den stod med en intelligent lader, vinteren over.

ps. min havetraktor bliver heller ikke ladet om vinteren
Nej der er strøm nok, batteriet er helt nyt. Startmotoren kører fint rundt, men problemet er, at den ikke kaster det lille tandhjulfrem mod startkransen på selv plæneklippermotoren. Det lille tandhjul på startmotoren bliver nærmere presset ned mod selve startmotoren. Kan startmotoren pludselig begynde at køre den forkerte vej?

Torben

Hvis du har bytter om på + og - da du monterede batteriet, kunne det få starteren til at køre baglæns (afhængig af starterens opbygning)

(Hvis du har polvendt batteriet, kan ladeensretteren være futtet af.)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis