Vandlås eller ej....

Jeg er ved at skulle lave nyt badeværelse, herunder bruseniche.
Jeg har valgt et afløb fra unidrain, som skal monteres mellem 2 vægge. (Valgt til dels fordi jeg synes det er flot, tildels fordi det er simplere for mig at lave faldet i gulvet idet afløbet ligger helt op ad væggen i den ene ende, i hele væggens bredde).

Jeg er bare i tvivl om hvor vidt jeg skal indkøbe et udløbshus med eller uden vandlås?
link til disse: http://i.imgur.com/cf5QEOk.jpg

Hvad er afgørende for om man skal have vandlås på eller ej?

Afløbet løber videre under gulvet til vaskens afløb, derfra videre til toilettet og derfra videre ud i kloaken.

Mvh.

Wanabee
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandlåsen forhindrer lugt fra kloakken i at komme ud. Derfor skal der være en vandlås før kloakken.
Der må ikke være to vandlåse efter hinanden, da vandet så vil blive suget ud af den ene, når den anden bruges.
Så det afhænger af, om du har andre vandlåse på vejen mod kloakken.
jeg ville til en hver tid satse på at få en 110 mm s eller p-lås under afløbet, så skal du aldrig tænke på at skulle rense vandlåsen,
alternativt kan du lade afløbet fra brusenichen løbe over i et andet gulvafløb hvor der sidder en ordentlig vandlås.
men du kan jo spørge kloakmesteren hvad der er smartest, når han alligevel er der for at lave det;-)
I øjeblikket er der et badekar, der hvor der nu skal være en bruseniche, så jeg går ud fra, at der i hullet  under badekaret (som jeg ikke har fjernet endnu) er ført de rør som der nu skal være,så jeg blot skal tilkoble et afløb nu, i stedet for et badekar.
 Derfor regnede jeg ikke med, at skulle have en kloakmester ind over det. men der tager jeg måske fejl?

Mvh.

Wanabee
Ja, for mon ikke der bare er et rør op gennem gulvet nu, og her skal du have en gulvafløb i fremover, som skal hukkes i betonen under gulv jo.
der skal enten en aut. kloakmester eller aut vvs mand til det, men det er jo nemmere at hjælpe hvis du fjerner badekæret og skyder et par billeder
Jeg skal lige have sat et nyt gipsloft op der ude inden jeg fjerner badekaret, jeg vender tilbage med billeder når jeg har fjernet det.
Mange tak for hjælpen indtil videre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis