Nyt loft i kælderen, hvor starter jeg.

Hej LDS

Vi har et hus fra 1958 med klassisk loft i kælderen som består af brædder med siv og puds på. 
Da meget af pudset er faldet ned under noget renovering vil jeg tage det hele ned. Jeg er dog i tvivl om hvor meget der skal ned.
Der er brædder på lægterne med en eller anden form for fyld i mellem. Skal jeg have dem af eller kan jeg sætte gips plader direkte, og i så fald skal jeg have noget isolering af en form i mellem? 


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hej LDS Vi har et hus fra 1958 med klassisk... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan man ikke Janus007

Det er kun når der ændres i konstruktionerne at det aktuelle bygningsreglements krav skal overholdes!

Det er netop lige derfor at f.eks. indskudet + forskallingen ikke kræves erstattet af nyere materialer - uanset om etageadskillelsen måske er opført i 1922.

Noget tilsvarende gælder for vægplader af "blød masonite / cellutex" Det må du gerne male eller tapetserer videre på - uden at det kræves fjernet eller udskiftet.
Men vælter væggen må der ikke anvendes den type plader - når væggen rejses op igen! :o)
Blotlæg lidt af strøerne, sæt nogle lægter på siden af strøerne, isolering imellem gulv og de gipsplader du skruer på lægterne. Det har jeg gjort (dog med hvidpigmenterede profilbrædder og ikke gips) , har sat indbygningsspots i pladerne. Med 2 lag gips skulle du opfylde brandkravet. Det er bare en ide. Jeg ved ikke hvad din lofthøjde er, men her vandt jeg 19 mm fra bræderne der forsvand, samt ca. 3 cm. fra pudset. 5 cm. højere lofthøjde var meget at vinde for mig.
Mine strøer er malede hvide og mine profiler er sat så der er 3 cm.luft ud til strøerne. Det ligner de er svævende. Isoleringen er sat med støtte ståltråd for at det skal være lovligt, så det ikke falder ned når nu loftet er brændt væk. Skulle jeg gøre det om valgte jeg gips. Ikke at brædderne er grimme, men huset er fra 1918 og profillofter passer ikke helt til.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Bjælker hedder de, de der bjælker i et træbjælkelag. :o)
Ja, næsten sådan, Mine BJÆLKER (jeg er it mand ikke professor i bygningsdele ) er bare kun 150 høje, og med 100 mm så er der kun 5 cm bjælke synlig. Men det ser godt ud ikk'.

PS. intet er så godt som ler, efter jeg fjernede det så, larmer der mere i hele huset og gulvet gynger meget mere. Hold da op et svineri at lave. Men det er der mange indlæg om på siden han over tid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Ja, næsten sådan, Mine BJÆLKER (jeg er it mand ikke professor i bygningsdele ) er bare kun 150 høje, og med 100 mm så er der kun 5 cm bjælke synlig. Men det ser godt ud ikk'.

PS. intet er så godt som ler, efter jeg fjernede det så, larmer der mere i hele huset og gulvet gynger meget mere. Hold da op et svineri at lave. Men det er der mange indlæg om på siden han over tid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
At anvende betegnelsen STRØER er meningsforstyrrende i nærværende tilfælde.

På samme måde som når jeg kalder processoren i en PC for kompressoren. .o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også