Installere ekstra vaskemaskine

Jeg har lidt af et luksus problem

Det er sådan at der i min nye lejlighed, er en vaskemaskine i forvejen og den kan jeg ikke slippe for, oven i har jeg så min egen maskine som har en stører trommel og derfor kan vaske dobbeltdynen og tæpper osv., det kan den anden ikke

Nu er det sådan at jeg gerne vil installere maskine to på samme sted som den oprindelige maskine er installeret, så de begge er sat på.

Jeg har af udlejer fået følgende besked som jeg ikke forstår:

"Det er ikke tilladt at installere vaskemaskinen direkte på svingtuden, den skal tilsluttes selvstændig koldtvandshane med kontraventil."

Vil I ikke nok rådgive mig, så jeg selv kan lave det?
Det er første gang i mit liv jeg skal lave vvs, så vil i ikke bøje det i afløbsrør for mig? :-)

På billedet kan i se hvordan den oprindelige maskine er installeret


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det betyder vel bare at du ikke må sætte den til i vasken til blandingsbatteriet.
Men du erstatter vel bare den nuværende maskine med din egen uden at blande andre ind i det !
Men der mangler en hane på vandrøret til maskinen.
Nu fik jeg lige genlæst. På billedet ser det ud til du ikke kan lukke for vandet til vaskemaskinen, og det bliver nødvendigt. Selvfølgelig kan du sætte to maskiner op, og så vil jeg mene du skal montere to haner efter kontraventilen.

mvh

 varmetossen

Klaus Lundstedt du har jo ret i at jeg bare kunne sætte den ene til, altså lige bortset fra at udlejeren har en teknikker som lige kommer forbi og tjekker at alt er i orden, før jeg må bruge det.

Jeg forstår ikke helt, men den installation som er lige nu, overholder da ikke de krav som udlejer forlanger?

Skal jeg montere et T-stykke to kontraventiler og så to haner eller bare en kontraventil, et T-stykke og så to haner?

Eller er der en vvs-mand her inde som kan komme med den korrekte fremgangsmåde? :-)


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Hej.
Kontraventil - T-stykke - to haner så sku du være kørende, så må vi se om en VVS'er byder ind.

mvh

 varmetossen

Det lyder jo rigtigt godt, ja lad os se om en vvs-nørd, vil gå på banen:-)


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Du skal bruge en såkaldt stilbar kontraventil dvs en vandhane med indbygget kontraventil , det er for at vand fra vaskemaskinen ikke kan blive suget tilbage i vandinstallationen ved et uheld , det er et lovkrav , som gælder for vandvarmere , opvaskemaskiner osv..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
det stump rør vi ser på billedet lige før slangen til vaskemaskinen. Har det en skrue man kan spærre af på? måske der heri er indbygget kontraventil.. hvis begge dele er tilfældet skal der blot monteres et t-stykke herpå med to kuglehaner jo...

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis