Rustbeskytte rustfrie havelamper

Jeg har købt 15 rustfrie havelamper som er på min terrasse og  i indkørsel.
Har hørt at selvom de er rustfrie er det en god ide at smøre den ind  i olie/rustbeskyttelse.
Hvad skal jeg bruge til det ???
Hvor tit ???

TAK
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlig ide.
Du kan forestille dig hvor gult/brunt/grimt olie eller lignende bliver når det er udsat for solskin.

Lad det rustfri stål klare opgaven alene, det er ikke noget problem.

MvH,

Bent.
Nordlux skriver dette ???
Skal rustfri stål lamper vedligeholdes?

Ja, rustfri stål skal vedligeholdes med syrefri olie inden opsætning med efterfølgende aftørring med blød klud. Denne behandling gentages 3-4 gange om året eller mere, afhængig af, hvilket miljø lampen hænger i.
Hvis det er rustfristål, ville jeg nu ikke gøre noget som helst, udover at vaske dem i ny og næ.
Husk at bruge rustfri skruetrækker/bits til skruerne, ellers kommer der rust i kærven.
Urup, måske siger det noget om Nordlux' kvalitet af rustfri :-)

Jeg ved ikke hvor godt dit tysk er, men her er en anvisning:
http://www.edelstahl-rostfrei.de/downloads/ISER/Reinigung_und_Pflege_im_Bauwesen.pdf

De lægger stor vægt på rengøring. Omkring emnet konservering siger de kun at "de ikke har noget at indvende".

MvH,

Bent.
Det er nok meget sandsynlig at de fleste havelamper producenter får lavet deres lamper der hvor det er billigst.
Jeg har købt mine i Bauhouse og sikkert også dårlig kvalitet.( dog uden olie)
Har tidligere købt lamper hvor der var olie med i kassen .
Annonce
Mine rustfrie Nordlux lamper er sgu' aldrig blevet behandlet med noget og de ruster da ikke!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg bor også tæt ved vestkysten , det gør det ikke bedre
Man kan bruge paraffin olie, dette bruges i levnedsmiddels industrien når stålet er udtørret kan også bruges på emhætter og tilsvarende med børstet rustfri stål. Nu er der jo stor forskel på kvaliteten af rustfri stål, men er det bare lidt magnetisk er det ikke den bedste kvalitet og intet med edelstahl at gøre.


Mvh.

Anders
Mine lamper ruster / får flyverust hvis jeg ikke behandler dem. Mine er også fra bauhaus. Det er syrefri olie de skal have. Det er faktisk ret besværligt at skulle gøre det flere gange om året overvejer at finde noget andet for at slippe for det L.......

der er forskel på "rustfri" og "rustfri" den ringeste type kan ruste. Giv den en omgang madolie på en klud, når du vasker vinduer

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis