Varmrøget laks Lav-Det-Selv 3049 04-04-2000 22:30 hvader egentlig forskellen på varmrøget laks og ferskrøget laks? Er denferskrøgede laks så koldtrøget, eller hvad er det der gør at de to pro-dukter bliver så forskellige? file://Klaus 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:31 du har fuldstændigt ret. Det er forskellen på temperaturen der gørforskellen. Og indimellem også prisen. En koldtrøget laks er meget sværer ogtidskrævende at fremstille, dels fordi den skal have meget længere tid irøgovnen, og fordi den skal være af bedere kvalitet for at opnå et ordenligtresultat. Derfro vil du også ind imellem finde slag tilbud på varmrøget lakseller foreller i supermakedet. Det kan være nogle gamle sure fisk inden deblev røget da varmrygningen giver en god konservering vil forbrugeren ikkeopdage at det er en gammel fisk han spiser.HilsenButch
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:31 Måske har jeg været heldig, eller måske er det fordi jeg er "træt" afferskrøget laks (som altså er koldtrøget, si'r du?), men jeg fik tostyker varmrøget laks i dag og de var meget lækre - uhm!Men jo, det vil nok være en hel del sværere at skjule en dårlig lakshvis den laves til ferksrøget laks, kødet på en varmrøget ser trodsalt lidt mere "rodet" ud... file://Klaus