Snegle - tilberedning Lav-Det-Selv 3049 04-04-2000 22:18 Er der nogen der har kendskab til hvad man gør ved levende vinbjergsnegleman har fundet/selv dyrket.Hvordan skal de forberedes /dræbes og tilberedes ??karsten 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:18 Hej karstenDet er en metode jeg har prøvet et par gange.Man indsamler sneglen om efter året når de er gået i dvale, de ligger op til10-15 cm i jorden i god muljord for den er blød.1. Man skyller dem først og skraber kalk døren af, lægger dem i en saltlagetil lidt eddike i en 10min herefter tager man dem op og skyller dem.2. Herefter koger man dem i vand så det dækker,med lidt salt, 5-6 min.3. Skylles kolde og foden skæres af og tages ud af huset.4. Sneglene koges endnu engang i nyt vand med porre,selleri,gullerod,timian,lidt hvidløgog lidt hvidpeberkorn.15 minHvis man indsamler snegle om foråret el. sommer er de levende og vandrerundt og så skal de ned i kogende vand med det samme og processen gentagesså 2-3 gange.Nogle lader dem gå på salt i et døgns tid for at få slimen af, men det er jotrods alt et levende dyr så af livning så hurtigsom mulig.MVHKokken
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:19 > Man indsamler sneglen om efter året når de er gået i dvale, de ligger optil> 10-15 cm i jorden i god muljord for den er blød.Smart nok..> 1. Man skyller dem først og skraber kalk døren af, lægger dem i ensaltlage> til lidt eddike i en 10min herefter tager man dem op og skyller dem.Er de ikke levende ??? Dyreplageri ??> Hvis man indsamler snegle om foråret el. sommer er de levende og vandreDem der er i dvale er altså ikke levende, eller hvad, eller løber de forhurtigt om foråret til at du kan nå at fange dem ??> Nogle lader dem gå på salt i et døgns tid for at få slimen af, men det erjo> trods alt et levende dyr så af livning så hurtigsom mulig.Jamen, hvornår er de levende, og hvornår er de ikke ?? Er der forskel på atlægge dem i saltlage eller lade dem gå på salt i et døgn, udover udover de23 timer 50 min. ?? De pines vel alligevel../Hauge