Dør i skur

Hejsa
Jeg er godt igang med mit stort skurprojekt, jeg har stort set færdiggjort den isolerede del (hvis det ikke var for en fejlberegning af loftsbrædder.....) men nu er jeg nået til den uisolerede del og døren heri! I den isolerede har jeg en alm facadedør, men det vil være lidt overkill, desuden skal der ikke være noget bundstykke i. Men kan jeg godt købe sådan en alm billig udhusdør og pille bundstykket af og bruge den eller skal jeg ud i en anden løsning? Jeg har også overvejet at lave en dør selv, men jeg vil gerne have mulighed for at låse den fra begge sider og det kan jeg ikke lige få til at gå op...

Mvh Frederik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ak, min dreng. Måtte dette blive dit største problem, for så får du en let gang på jord.
Find du nogle 4 x 1 tomme brædder, gerne bredere, ikke tyndere, og lav den dør. Ang låsene går du en tur i tømmerhandelen og finder det rette i udvalget.
Keine hexerei - nur behændigkeit

mvh

 varmetossen



Hej.
 Her er så hvordan man ikke gør. Det er en stalddør her i huset, og jeg er ikke gammel nok til at have lavet den. Spindelvævene er autentiske.
Midterste billede er: find fem fejl. Nej der er kun een. Z'et vender forkert. Den skrå skal selvfølgelig støtte ved nederste hængsel. Jeg tror det er en genbrugsdør, der er sat i her for ca. 50 år siden

Du lægger døren - brædderne på et plant underlag, og så har du planlagt hvor hængslerne skal være, holder det godt sammen og i vinkel, pusler med at få skåret tingene sammen, skruer/sømmer. Monterer lås - og der er en dør.

mvh
og god fornøjelse.

Nåh ja - og hvis du bruger tørt træ slår den sig ikke.

 varmetossen

Hehe ja den ser ud til at være af ældre dato, men dog stadig fin:-)

Men hvad med låsekasse, hvordan får jeg sådan en monteret i den type dør??
Tjah, Så kan du f.eks. nøjes med den halve tykkelse, køre lægter eller et brædt rundt i kanten, og laver plads til låsekassen ved monteringen, sømme/skrue et lag brædder på "Z-siden". Så har du en fuldgod, meget stabil og indbrudssikker dør.
Karmen kan du også konstruere af to lag brædder, der forskydes, så der fremkommer en fals.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis