Renovering af VVS inst i badeværelse

Hej..

jeg har en lidt ældre VVS installation i mit badeværelser som skal laves om, bla i forbindelse med nyt blandingsbatteri i køkkenet (på den anden side af væggen) hvor det gamle kom ud af væggen skal det nye ny sidde i bordet..

i badeværelset kommer der to rør op af gulvet, med hver sin stop hane, og alt der fra er synlig installation, hvilket det også skal forblive at være.

Alt skal skiftes, bla sidder blandingsbatteriet til bruseren skæv, sikkert fordi ham vvs´eren der engang i tidernes morgen har været patte stiv da det skulle fikses..

Nu er mit spørgsmål så, med hensyn til rør, hvad skal jeg vælge ? galvaniserede rør, sorte rør, lodde fittings og kobber rør ? eller noget helt andet..

Og med hensyn til blandingsbatteri til bruseren så sidder det idag ret langt ude fra væggen, da der føres to 1/2" rør lodret op i std. rør bæringer og så vinkler ud til batteriet, det vil jeg gerne have længere ind, hvis det kan lade sig gøre? findes der noget smart der? udover at hamre dåser i væggen...

alle gode ideer er velkomne

Mvh Brian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Tja, det er smag og behag, men jeg synes at forkromede rør, opsat og ført på en fornuftig måde giver et godt indtryk.
God fornøjelse.

mvh

 varmetossen

Jeg synes det kommer meget an på, hvilken stil du har på badeværelset og hvilke materialer, der er brugt i forvejen.
Jeg synes godt om de sorte, men også som Klaus foreslår de forkromede.

Smag og behag er det i hvert fald
Ja, kan godt se at forkromede rør er det pæneste, de koster bare en arm i forhold til galvaniserede eller sorte, havde dog påtænkt at male rørene igen, er der så nogen fordel i at vælge galvaniseret frem for sorte rør, eller omvendt ?
Hvis det skal være alm. gammeldags rør, må du ikke bruge sort rør, til vandværksvand.
Så skal der bruges galvaniserede rør og fittings. (eller rustfri)
Pressfittings ville jeg nok vælge

Eksempel: http://www.jm-jw.com/product3.html

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce
har jeg også overvejet. det koster bare en arm.. og hvor dælen får jeg lige fat på presværktøjet...?
Det kan du leje, men det behøver du ikke at tænke på, vvs manden har jo værktøjet med i bilen!

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også