PH 5 - forskel på ny og gammel model

Hej,

Jeg håber at nogen kan hjelpe meg med litt spørsmål om PH 5 lampen.
Ønsker at købe en til mit sommerhus, og da gerne brugt for å spare nogle kroner.

Hvordan kan man se forskell på den nye type hvor større sparepærer kan passe, og de gamle typer hvor de ikke passer?
Jeg har set nogle der har en mat glasplate i bund, mens andre har en blålakkeret stålplade og dette er muligens er forskel. Men så har jeg set bilder at PH50 fra 2008 og somme af dem har også den blå plade.
Andre har en kort "topp" der hvor ophægnet og strømkabel går ind, men andre er høyere.

Så hvordan kan man være helt sikker på at det er den type produceret etter 1994 og 2007 man kikker på?
Jeg vil gerne ha en hvor jeg kan få ind en stor sparepære på 35 hvis mulig, selv om jeg nok kommer at købe glødepære på 200w til at begynde med ( de koster dog en del....)

Håber min forklaring er god nok, jeg er nordmand og ikke på top i Dansk endnu 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

PH5 lampen fra 1994 kan man genkende ved at metalpladen i lampen blev erstattet af en matteret glasplade og selve lampen blev lakeret i en mere hvid farve.

PH5 (PH50) lampen fra 2008 er af fuldstændig samme konstruktion, som den fra 1994, men findes i 5 forskellige højglans farver.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Hej,

Tak for dit svar.
Da har altså alle lamper produceret efter 1994 udelukkende glasplade "i bunden".
Noget overraskende siden jeg har set lamper der skal være 6-7 år gamle, iflg. ejer, og de har haft den blå plade.
Jeg har også set en PH 50 fra 2008 med den blå plade, og det var på et bilde fra Louis Poulsen.....

Hva med differansen i størrelse på indfestingen, ser jo at de eldste har en kortere "sylinder" end noen av de der fremstår som nyere.

Er det noen der kan anbefale at bruge en krystallpære med eks. 140w i PH 5? Har hørt at de kan blive for varme, og andre sier at hvis det er en lampe for 200w så skal man bytte ledningen efter et par år.
Jeg har selv en PH 5 fra 98 og den er med metalplade i bunden.
men det er rigtigt der lavet en serie der hedder PH5 Plus med glasplade i bunden, af hensyn til sparepærer
De fleste PH lamper er bygget til 150-200W pærer, og det er vigtigt at hvis ledningen er udskiftet, at det er en den kan tåle varmen 180 grader min..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis