"Pudse" murstensvæg? nisjensen 249 2200 02-04-2013 18:53 Hej alle sammen, Jeg har en væg hvor murstenene er blottede. Vi vil gerne behandle den, så den får samme udtryk som vi har set i bolig magasinet. I kan lige se lidt af det på forsiden af dette måneds nr. http://boligmagasinet.dk/article/17...nye-nummer Mit spørgsmål er: Hvordan kommer jeg fra blottede mursten til det resultat? Mange tak Nis 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
nisjensen Trådstarter 249 2200 03-04-2013 15:24 Jeg har søgt lidt på nettet og er kommet frem til at jeg skal have noget tyndpuds, som så skal vandskures til murstenene kommer frem. Er der nogen som har noget byde ind med angående denne fremgangsmåde? Nis
Klaus Lundstedt 2622 4780 04-04-2013 10:05 Hej. Du kan forsøge dig med at svumme væggen. Det gør du ved at lave en tynd mørtel, nærmest som en vælling, og stryge det på med en kalkkost. Så kan man efterfølgende forsøge med sækkeskuring mens det er vådt. Dvs. stryge det over med noget sammenrullet groft klæde, gerne en sæk. Hvis du bruger cement i mørtlen bliver det gråligt, og bruger du kalkmørtel/strandmørtel bliver det hvidt. mvh varmetossen
leviezra Blokeret 1 04-05-2025 22:59 Fjernet af moderator(Årsag: Reklame ) Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.