Lave flydende gulv på MEGET skævt betonunderlag

Kære alle

Jeg skal lave øvelokale/studie i et gammelt mustensudhus. Jeg vil rigtig gerne bygge et "rum inde i rummet" med så lidt kontakt med ydermur, undergulv og tag som muligt. Da det er den bedste måde at lydisolere. 
Det kræver et flydende gulv. Men gulvet falder 20 cm fra den ene ende til den anden. Rummet er ca 3x5 m og det vil kræve meget store mængder beton at rette op på det.

Er der ikke andre, bedre og billigere muligheder at rette op på undergulvet?

Håber på nogle gode idéer.....

.....og på forhånd tak! 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at hugge det gamle gulv op!
Hej.
Nu er jeg ikke håndværker inden for det her område, men det må da være til at overskue at rette gulvet op med reglar, lægter, pinde og ellers låne en lille stationær rundsav til tilslæring af tykkelser. Det er da ikke en sportshal I skal i gang med. 


mvh

 varmetossen

Hej Klaus

Problemet er at gulvet skal være flydende. Dvs. det kun skal skal være i kontakt med gulvisoleringen. 

 

Hej Mike.
Når du skal lave studie, husker du at ingen vinkler må være 90°. Så vægge og gulv skal være ca. 5° ude af vinkel af hensyn til lydreflektioner.

fase
Hej alle

Tak for jeres input

Jeg besluttede at lægge et lag gulv-flamingo-plader nederst og klodse op på det. Jeg har brugt nogle rester at nogen lamelparket jeg havde liggende til at fordele trykket.
Det fungerer super godt!

S. fabin: Du lyder som en der ved noget om at bygge studier, så måske kan du klare mit næste lille problem.

Rummet bliver meget "tæt" og indelukket. Hvordan laver jeg noget fornuftig ventilation, der ikke lukker al den lyd ind som jeg så gerne vil holde ude?



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis