renovering af trækano

Hej
Har lige købt en gl. tør trækano. har slebet den ned og givet den en gang fungicid. mellem bordene er der sprækker på op til 1,5 mm. Det ser ud som om disse sprækker fra starten er spartlet op med noget. Mon ikke det er kit????. Jeg påtænker at gennemvæde den med koldpresert linolie og derefter give den 10 x tonkinlak.
Lyder det fornuftigt?, og hvad farver jeg kitten med, så den ikke skriger hvidt mellem bordene??.
Hilsen Søren Kingo
Hej Har lige købt en gl. tør trækano. har slebet... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så kan du jo bare bruge dine egne råd.
I øvrigt synes vi mangler svar fra de, som har erfaringer med emnet, og som tidligere var aktive med egne erfaringer. Det er, som om erfaringer er blevet afløst af folk, som ikke kender noget til emnet, men som bare leder efter links, der kan svares med, noget som spørgeren jo selv kan gøre, og sikkert gør.
Efter min mening en kedelig tendens.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs du skriver:

>>>>>>>>>
I øvrigt synes vi mangler svar fra de, som har erfaringer med emnet, og som tidligere var aktive med egne erfaringer. Det er, som om erfaringer er blevet afløst af folk, som ikke kender noget til emnet, men som bare leder efter links, der kan svares med,
>>>>>>>>>>>>>

Hvornår er det, helt nøjagtigt, at du mener at det er folk uden erfaring, som sender svar med links?

Og måske indeholder svaret netop links, fordi det er indlysende at spørgeren ikke selv har fundet disse links - fordi der tydeligvis er noget, som spørgeren ikke ved om enmet.

:-)

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kunne jo være, han selv havde fundet de links, og ikke synes, det har det fjerneste med rådgivning at gøre, og jeg ser ingen relationer mellem spørgsmålet og glasfiberbeklædning.
Det er åbenbart ikke nok at svare spørgeren på det han spurgte om.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg forstår ikke, hvad du er utilfreds med.

Jeg har tænkt mig at blive ved med at give gode råd, når jeg synes det er passende.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Ja så må tråd starteren jo selv sortere.
I det her tilfælde, genere vi vist ikke trådstarteren

Jeg synes selv, det er god med forskellige input, som måske giver en ideer, man slet ikke havde overvejet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi er så ikke helt enige om, hvad gode råd er. I mine øjne er det gode, brugbare svar på det stillede spørgsmål.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har siddet og ventet på en ægte søulk meldte sig på banen..
Jeg hæfter mig især ved at kanoen er tør.. men da jeg aldrig har haft en utæt træbåd, ved jeg ikke om det ville tætne noget at sænke den ned i vand.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er nok ikke en god ide, da man sandsynligvis ønsker at holde vægten nede på sådan en tingest. De tages nok på land efter brug,så den ikke tar på i vægt, men jeg er ikke sikker. Jeg har dog set en del liggende omvendt på land, oppe ved Silkeborg søerne.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis ellers spørgeren vågner op, kunne han tage et smut omkring den lokale roklub, mon ikke de vil dele ud af deres erfaringer?
Sidste år var jeg nede og se hos Egå roklub, utroligt flot syn, med alle de vedligeholdte træbåde, af forskellig slags.
Hej alle sammen
Mange tak for jeres svar.
Kanoen er 120% tør. Har ligget på et loft i 7 år.
Er bygget af lister med spanter.
De havde 7 kanoer til salg, der hvor jeg købte min. pris: 2500.- Der er sikkert flere tilbage, hvis nogen skulle have lyst.
Glasfiber er ikke lige mig!
Jeg har læst jeres svar, men prøver alligevel at gå mine egne vegne.
Jeg har slebet den helt ned udvendigt og er begyndt at mætte den med linolie. Det ser allerede ret flot ud synes jeg. Når den ikke kan drikke mere koldpresset linolie, vil jeg forsøge at lakere den med Tonkinlak. Er spændt på, om det vil binde på linolien. Men det har jeg en tro på, da Tonkinlakken jo også er lavet af linolie. Måske ved en af jer, om det kan lade sig gøre.
Jeg har presset vindueskit i revnerne. Ville have brugt tjærekit, hvis svaret var kommet, før jeg var gået igang. regner med at linolien udvider ttræet, så den er næsten tæt. Så klarer tonkinlakken nok resten.
Ja, den skal med hjem og hænge i laden efter hver brug. Så den skal altså ikke trække for meget vand.
Med venlig hilsen Søren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også