Transponder til Mondeo mk2 årg.2000

Hej.Jeg har fået et problem med min mondeo.Nogle gange vil den ikke læse transponderen i nøglen.Er der nogle der ved hvilken transponder der er i nøglen ??
Håber i kan hjælpe mig

Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Tror ikke at det er transponderen, men prøv med en anden nøgle for at være sikker - det er mere normalt at det er antennen (spolen rundt om tændingslåsen) der er problemet !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Den der sidder i nøglen er et lille glasrør hvor der sidder en spole i (En slags RF tag).
Der er ingen batteri eller lign. og den burde ikke kunne gå i stykker.

På de nøgler med lys i, kan røret tages ud, mens den er støbt ind i dem uden lys.

Problemet ligger nok nærmere i modulet, som sidder på bilen ved tændingslåsen, selvom det er sjældent at der er problemet med dem.
Hvis jeg husker rigtigt kan modulet ikke udskiftes uden at kode ECU.
Tak for jeres svar.Jeg har 2 andre nøgler som virker fint.Jeg tror mere på at det er spolen der driller.Kan man selv skifte den ud ??

Peter
Den kan kun tages ud hvis din nøgle har indbygget lys eller fjernbetjening til c-lås.
De kan ikke købes løse, men ford værkstederne plejer at have nogle liggende.

Ofte flytter man senderen fra den gamle nøgle til en ny, når man skære en ny nøgle, så man spare tid på at kode den nye ind. Der sidder ny transponder i en ny nøgle.

Ellers prøv at kode nøglen ind igen, som fremgår af instruktionsbogen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis