Skinkeinderlår Lav-Det-Selv 3049 04-04-2000 21:45 Jeg har købt 1 kg.skinkeinderlår--Er der nogle der har en godopskrift--Hvad skal jeg bruge stykket til? 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 21:46 Denne opskrift har jeg fra et stykke skinkeinderlår jeg selv har købt.Håber du kan bruge den.Skindeinderlår:Ingredienser:1 skineinderlår1 pk. Buko flødeost naturel10 soltørrede tomater i olie - hakket fint1 dl. hakkede krydderurter efter eget valg (dog ikke dild)salt & peber1 stk. røget bacon i små tern1 sommerkål - spidskål eller hviskål ca. 300 g2 spsk fløde4 tomater1 mangofrugt1 rødløggod oliven olielidt hvisvinseddike eller hvid balsamiicoeddikefriske korianderDer skæres en "lomme" i midten af inderlåret. Heri fyldes flødeost rørt medkrydderurter og soltørrede tomater. Luk evt. "lommen" med en kødnål. Sætstegen i ovnen ved 225 grader i 10 min. Skru ned på 180 grader og stegyderlig i ca. 25 min.Lad stegen hvile 10 min tildækket inden udskæring.Tilbehør:Baconen steges helt sprød. Tøm panden for fedt og rist det fintsnittede kålet kort øjeblik, tilsæt fløden der skal koge helt væk, så kålen hængersammen. Smag til med peber og evt. salt.Tomaterne udkernes og skæres i små tern. mangofrugt og rødløg skæresligeledes i små tern og blandes med tomatkødet. Tilsæt olie og eddike ogsmag til med salt og peber.Pynt med friske korianderServeres med friskkogt pasta og godt brød.Med venlig hilsenMartin Berthelsen